اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی گفت: در یازده ماه نخست سال جاری آذربایجان غربی با انجام صادرات محصولات داخلی به بازارهای هدف کشورهای مختلف به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد و ۲۴۳ میلیون دلار در رتبه اول صادرات غیر نفتی کشور قرار گرفت.

عبدالحمید سرتیپی در مراسم تجلیل از صادر کنندگان نمونه استان اظهار کرد: در یازده ماهه نخست امسال مبادلات خوب با کشور ترکیه انجام شده است که این کشور سومین مقصد صادرات محصولات داخلی بعد از کشورهای چین وعراق است، در بازه زمانی یاد شده ۱۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار ارزش محصولات صادراتی به کشور ترکیه از گمرکات استان است.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اضافه کرد: مجموعه صمت استان در سال آینده تمام توان خود را برای افزایش تولید واحدهای صنعتی استان با رویکرد صادرات محوری و افزایش صادرات محصولات تولید داخلی به کشورهای مختلف بکار خواهد گرفت.

او تصریح کرد: فرایند انتخاب صادر کنندگان نمونه استان مطابق آئین نامه ارسالی از سوی سازمان توسعه تجارت انجام و از سوی اداره کل صمت استان از طریق رسانه ها و سایت سازمان اطلاع رسانی گردید که در این راستا ۳۱ صادر کننده مشارکت کردند که پس از انجام مراحل قانونی انتخابات ۲۰ نفر از شرکت کنندگان در این انتخابات به عنوان صادر کننده نمونه استان در ۹ گروه کالایی انتخاب شدند.

جواد کرمی معاون امورهماهنگی اقتصادی استانداری آذربایجان غربی نیز اظهار کرد: آذربایجان غربی با توجه به شرایط خاص جغرافیایی که دارد و هم مرز بودن با چند کشور آسیایی و اروپایی و همچنین استقرار پایانه های مرزی این استان را متمایز از سایر استان ها می کند و این مزیت ها باید در توسعه اقتصادی استان بکار گرفته شود و فعالیت های اقتصادی در آذربایجان غربی با اقتدار و صلابت صورت گرفته و ادامه یابد که تمام رشدهای صورت گرفته در حوزه های اقتصادی استان مرهون زحمات تولیدکنندگان، اصناف تجار و فعالان اقتصادی می باشد.

کرمی بیان کرد: اختصاص یک روز کاری از سوی مقام عالی استان برای واحدهای تولیدی صنعتی نشانگر اهمیت توسعه صنعتی و اقتصادی استان برای مسئولان و مدیران است که با اقدامات صورت گرفته در استان سرمایه گذاری های خوبی انجام شده که صدور ۱۸۵ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در آذربایجان غربی مهر تایید این اقدامات است.

معاون امورهماهنگی اقتصادی استانداری آذربایجان غربی اضافه کرد: تاکنون ۶۲ یکشنبه حمایت از تولید در استان با حضور مقام عالی استان، مدیران دستگاه های اجرایی، بانکی و بخش خصوص در آذربایجان غربی انجام شده است که ۵۷ درصد از مصوبات این بازدید ها اجرایی شده است و مابقی مصوبات در حال پیگیری هستند که این اقدامات در استان منتج به فعال سازی ۸۵ واحد راکد صنعتی، معدنی و کشاورزی شده است.

در این مراسم از ۲۰ واحد صادر کننده نمونه ای استان با اهداء تندیس تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست