اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی، گفت: ۳ اردوگاه جمع آوری و درمان معتادان متجاهر ایجاد می شود.

محمدصادق معتمدیان عصر پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی افزود: استان نیازمند ایجاد اردوگاه‌های جمع آوری و درمان معتادان متجاهر در مرکز، شمال و جنوب استان است و در زمینه ایجاد کمپ‌های ماده ۱۵ از ظرفیت بخش خصوصی در تمامی شهرهای استان باید استفاده شود.

وی با اشاره به اهمیت جمع آوری معتادان متجاهر در سطح جامعه و اسکان آنها در مراکز ترک اعتیاد و تأثیر آن در ایجاد امنیت عمومی و سلامت روانی جامعه، گفت: در بسیاری از نقاط و مناطق شهری و بویژه مناطق حاشیه نشین، حضور معتادان متجاهر ضمن ایجاد فضای نامناسب و ناامن برای شهروندان موجب بروز برخی از ناهنجاریهای اجتماعی شده است.

استاندار آذربایجان غربی توجه به جمع آوری و برنامه ریزی برای پاک شدن این افراد از مواد مخدر و بازگشت به آغوش جامعه را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: در کنار برنامه ریزی های کوتاه مدت باید به دنبال برنامه‌های بلند مدت برای جمع آوری، درمان و آموزش و ایجاد فرصت‌های اشتغال برای معتادان متجاهر بود تا این افراد بتوانند بعد از پاک شدن وارد جامعه شده و دیگر به دنبال مصرف مواد مخدر نباشند.

وی با اشاره به اینکه دغدغه تمامی مسئولان نظام حل مشکلات و مسائل اجتماعی است، گفت: با ایجاد اردوگاه‌های نگهداری معتادان متجاهر در خراسان رضوی تجربه خوبی در ساماندهی، درمان، آموزش و اشتغال معتادان متجاهر بدست آوردیم که با استفاده از این تجربیات می‌توان، آذربایجان غربی را نیز به الگوی مناسب در درمان معتادان متجاهر در کشور تبدیل کنیم.

معتمدیان گفت: استان نیازمند ایجاد اردوگاه‌های جمع آوری و درمان معتادان متجاهر در مرکز، شمال و جنوب استان است و در زمینه ایجاد کمپ‌های ماده ۱۵ از ظرفیت بخش خصوصی در تمامی شهرهای استان باید استفاده شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین خواستار ورود جدی شهرداری‌های استان بر اساس تکالیف و مسئولیت‌های اجتماعی دراین زمینه شد.

وی تهیه بانک اطلاعاتی مناسب از معتادان متجاهر را یادآوری کرد و افزود: برای برنامه ریزی دقیق در این زمینه نیازمند آمار و اطلاعات صحیح هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست