اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: ۵۰۵میلیارد تومان برای اتمام پروژه های نیمه تمام احیای دریاچه ارومیه توسط دولت مصوب شده است.

مسعود تجریشی عصر چهارشنبه در در نخستین رویداد کشاورزی دانش بنیان و نوآور ویژه حوضه دریاچه ارومیه که در مکان دائمی نمایشگاه‌های بین المللی ارومیه برگزار شد، افزود: در سال ۱۴۰۰ دولت از محل طرح‌های ملی نجات دریاچه ارومیه، ۵۰۵ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام احیای دریاچه ارومیه تصویب کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد از پروژه‌ای احیای دریاچه ارومیه در سال‌های اخیر مربوط به پروژه‌های سازه‌ای بوده است، تصریح کرد: جهت گیری دولت جدید حرکت به سمت پروژه‌های نرم افزاری و اجرای طرح «به‌کاشت» است.

تجریشی با اشاره به اینکه سند تخصیص دینامیک حوضه آبریز دریاچه ارومیه با توجه به میزان آب تجدید پذیر تدوین شده است، خاطر نشان کرد: با اجرای طرح‌های نرم افزاری امید است تا ۴ سال آینده دریاچه به تراز اکولوژیکی خود برسد.

دریاچه ارومیه سال ۱۰۴۷ به تراز اکولوژیک می‌رسد

تجریشی با بیان اینکه با بیان اینکه تاکید دولت سیزدهم بر بازنگری طرح‌های اجرایی ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: بر اساس تأکیدات رئیس جمهوری باید در ۱۵ روز اخیر اقدامات عملی برای بازنگری، آسیب شناسی و امکان سنجی طرح‌های ستاد احیا انجام می‌گیرد.

وی همچنین با تاکید بر تداوم طرح‌های نجات بخشی ستاد احیای دریاچه ارومیه توسط رئیس جمهوری عنوان کرد: در حال حاضر جهت گیری طرح‌ها به سمت فعالیت‌های نرم افزاری به صورت مشترک با استان‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه و وزارت خانه مرتبط به همراه بخش خصوصی است تا با کاهش ۴۰ درصد آب در بخش کشاورزی بتوانیم در زمینه بهره وری در این حوزه به عنوان استان‌های پیشرو عمل کنیم.

مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه از ۳۱ شهریور تا سال ۱۴۰۰ شروع صرف عملیات احیا و تثبیت شرایط دریاچه ارومیه بودیم، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم با برنامه‌های عملیاتی دولت سیزدهم تا سال ۱۴۰۷ دریاچه ارومیه را به تراز اکولوژیک برسانیم.

نخستین رویداد کشاورزی دانش بنیان و نوآور ویژه حوضه دریاچه ارومیه، همزمان با دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، ادوات باغبانی و مکانیزاسیون، نهاده‌ها، تجهیزات گلخانه‌ای و سیستم‌های آبیاری امروز با حضور مسئولان استانی و کشوری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی ارومیه گشایش یافت.

این نمایشگاه همزمان با برگزاری دوازدهمین نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی، نهاده‌ها و آبیاری استان از یک تا ۵ دی ماه در محل برگزاری دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان واقع در پارک جنگلی ارومیه برگزار می‌شود و از ساعت ۱۱ صبح لغایت ۱۸ عصر برای بازدید عموم و فعالان بخش کشاورزی دایر است.

این رویداد در ۶ محور، ارائه آخرین تکنولوژی بخش کشاورزی با حضور ۱۰۰ شرکت، حضور شرکت‌های مادر مولد تکنولوژی‌های بخش کشاورزی با حضور ۲۰ استان کشور، ارائه آخرین یافته‌ها و راهکارهای تحقیقاتی بخش کشاورزی سه استان حوزه آبریز دریاچه ارومیه آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست