اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از آغاز اجرای فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در استان خبر داد.

کامیار داهیم با بیان اینکه این طرح از نیمه دوم مهرماه امسال آغاز شده و تا یک ماه ادامه دارد اظهارداشت: در این مرحله تمام جمعیت دام سنگین استان بااستفاده از واکسن های موجود تب برفکی در استان واکسینه می شوند.

وی ادامه داد: برای اجرای مرحله دوم واکسیناسیون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه می شود که در مناطق محروم و کم بضاعت استان این طرح رایگان و در سایر مناطق نیز هزینه نیم بها خواهد بود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه دامپزشکی استان هزینه های مربوط به واکسیناسیون تب برفکی در مناطق محروم را از بودجه های استانی پرداخت می کند از دامداران خواست که نهایت همکاری را با تیم های واکسیناسیون اعزامی اداره دامپزشکی برای پوشش واکسیناسیون داشته باشند.

داهیم با اعلام اینکه در طول شش ماه گذشته امسال ۱۴ میلیون نوبت سر واکسیناسیون علیه بیماریهای واگیردامی دامی در استان انجام شده است گفت: هم اکنون چهار میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و ۵۰۰ هزار راس دام سنگین در استان وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: تب برفکی یک بیماری ویروسی در دام است و علایم آن شامل تب بالا، ایجاد تاول هایی در دهان،پستان و سم دام ها است که در اثر ترکیدگی ایجاد زخم دردناکی می کند بنابراین کاهش اشتها و لاغری، کاهش شیر و لنگش ازعلایم بالینی بارز بیماری است.

داهیم  با اشاره به اینکه فعالیتهای پیشگیری و کنترل بیماریها در حوزه  دامپزشکی در دو عرصه اقتصادی و بهداشتی  نقش ارزنده ای در ارتقا سطح سلامت و بهداشت جامعه و همچنین نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی دارد گفت: به لحاظ مرزی بودن و جمعت بالا ی دامی، این حجم از عملیات و اکسیناسیون دام دارای اهمیت خاصی در جلوگیری از ورورد بیماریها به داخل کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست