اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  پوستر نخستین جشنواره ملی داستان‌نویسی “سماع قلم” با حضور فرماندار، روسای ادارات آب و فاضلاب، نهاد کتابخانه های عمومی و اهالی قلم و رسانه در خوی رونمایی شد.

فرماندار خوی روز شنبه در این آیین گفت: خوی به لحاظ فرهنگی و تاریخی همواره در طول تاریخ سرآمد کشور و آذربایجان غربی بوده که باید این امر روز به روز تقویت شود.

حسین عباسی، وجود علمای برجسته و نویسندگان و اساتید برتر در سطح و بین المللی اهل خوی را از ویژگی های اساسی این شهرستان دانست و اظهار داشت: باید یاد، نام، اندیشه و قلم این شخصیت های بزرگوار را در یادها، اذهان نگه داشت.

وی با قدردانی از اقدام کنندگان جشنواره ملی “سماع قلم” افزود: این‌گونه جشنواره های تخصصی که در حوزه آب و امور فرهنگی شهرستان و در سطح ملی برگزار می شود، همواره مورد تایید و حمایت دولت بوده و نقشی اساسی در اعتلای فرهنگی جامعه و نگاه توسعه محورانه دارد.

رییس نهاد کتاخانه های عمومی خوی نیز در این آیین بیان کرد: جشنواره ملی “سماع قلم” در سطح کشوری و ملی و با حضور چند نهاد دولتی و سازمان مردم نهاد خصوصی فعال در حوزه فرهنگ و کتاب برگزار می شود.

هادی درستی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره ادبی اظهار داشت: کشف استعدادهای ادبی و قلمی، بالابردن نگرش مردمی در صرفه جویی آب از مسیر قلم و داستان نویسی و مشارکت دهی فعالان رسانه ای و فرهنگی و کتاب در توسعه نگاه ها به بحث صرفه جویی و اهمیت ویژه این عنصر حیات از جمله اهداف برگزاری این جشنواره هستند.

به گزارش ایرنا، اولین جشنواره ادبی سماع قلم توسط اداره آب و فاضلاب، نهادکتابخانه های عمومی، ماهنامه سراسری ندای قلم و انجمن گسترش فرهنگ کتابخوانی شهرستان خوی در سطح ملی برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست