اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : جشنواره گلهابا حضور شهردار، جمعی از مسئولان و مردم ارومیه آغاز بکار کرد.

حسین مهدیزاده شهردار ارومیه در آیین افتتاحیه جشنواره گلها که به مدت ۳ روز تا ۲۳ خردادماه برگزار می شود، برگزاری جشنواره را فرصتی مغتنم برای ایجاد نشاط اجتماعی عنوان کرد و گفت: بدلیل شیوع کرونا، برگزاری جشنواره ها امکان پذیر نبود اما خوشبختانه با شرایط فعلی امکان برگزاری جشنواره فراهم شد.

وی ادامه داد:  در قالب برگزاری جشنواره های مختلف درصددیم فرهنگ اصیل و آداب و رسوم سنتی مردم معرفی و احیا شود.

مهدیزاده بااشاره به افتتاح پارک در منطقه دو ارومیه و کمربند سبز شهری در منطقه یک شهر اظهار کرد: باهدف توسعه فضای سبز پارکی دیگر نیز در کوی ۱۶ خیابان میرداماد طی یک ماه آینده افتتاح می شود.

شهردار ارومیه توسعه متوازن شهری را اولویت شهرداری عنوان کرد و گفت: با اجرای پروژه های متعدد در جهت تحقق توسعه پایدار شهری هستیم.

برپای غرفه های عرضه انواع گل و اجرای برنامه های شاد از بخشهای مختلف جشنواره گلها بود.

افتتاح پارک یاشیل باغ

پارک یاشیل باغ در خیابان دین پرست (منطقه دو) ارومیه با حضور شهردار، جمعی از مسئولین شهرداری و اهالی منطقه افتتاح شد.

علی شایگان، رییس سازمان سیما، منظر وفضای سبز شهرداری ارومیه در آیین افتتاح پارک یاشیل باغ با بیان اینکه این پارک با هدف توسعه فضای سبز با اولویت مناطق کم برخوردار احداث شد، افزود: پارک مذکور در مساحت ۲۲ هزار مترمربع احداث شده که به عنوان یک پارک کامل دارای وسایل ورزشی و بازی است.

وی گفت: از مساحت مذکور ۱۵ هزار مترمربع فضای سبز، ۵هزار مترمربع معابر و ۲ هزار مترمربع فضای ورزشی و شامل زمین والیبال و فوتبال است.

رییس سازمان سیما، منظر وفضای سبز شهرداری ارومیه اظهار کرد: در این پارک بیش از ۶۰۰ اصله درخت و درخچه کاشته شده است.

شایگان خاطر نشان کرد:  برای این پارک ۱۰ میلیارد و ۳۴۸ میلیون تومان هزینه شده است.

افتتاح پروژه احداث کمربند سبز شهری در منطقه یک ارومیه

پروژه احداث کمربند سبز شهری در منطقه یک ارومیه افتتاح شد.

علی شایگان، رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه همچنین افزود:  این پروژه در ۷ هکتار با هدف افزایش سرانه فضای سبز، کنترل فرسایش خاک، کاهش روناب سیل احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه کمربند سبز از منظر محیط‌زیستی یکی از مهم‌ترین راهکارهای مهار گردوغبار است،  اظهار کرد: معمولاً برای اجرای طرح کمربند سبز از گونه‌های سازگار، ماندگار و مناسب با شرایط اقلیمی شهرهای مورد نظر استفاده می‌شود.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه با اشاره به کاشت ۳۲۰۰ اصله درخت در کمربند سبز مذکور افزود: درختان کاشته شده در این کمربندی سبز مقاوم به کم آبی و شامل بادام، سنجد، گل محمدی و توت است.

شایگان خاطر نشان کرد: برآورد شده است این پروژه ۴ میلیارد تومان درآمدزایی برای شهرداری خواهد داشت.

وی افزود: امروزه نقش و اهمیت فضاهای باز و سبز در محیط زیست و کیفیت زندگی مجتمع‌های زیستی به طور چشمگیری رو به افزایش است. به همین جهت، در اکثر کشورها، فضای باز و سبز جزء لاینفک تصمیمات برنامه‌ریزی کاربری زمین به شمار می‌آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست