اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :جلسه هماهنگی ایجاد پویش رسانه ای آزاد سازی زندانیان مالی و جرایم غیر عمد استان آذربایجان غربی در دادگستری ارومیه برگزار شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه هماهنگی ایجاد پویش رسانه ای آزاد سازی زندانیان مالی و جرایم غیر عمد گفت، اعتقاد و باور قلبی ما این است که رسانه، اهل قلم، اهالی هنر و کسانی که دغدغه‌های اجتماعی و نگاه متعهد و دلسوزانه به پدیده های اجتماعی دارند ظرفیت بسیار بالایی در حوزه طرح موضوع، فرهنگ سازی، ورود مستقیم و مشارکت فعال دارند که می بایست به نحو مطلوب از این ظرفیت ها استفاده نمود.

ناصر عتباتی افزود : امروز رسانه می تواند ذهنیت جامعه را در خصوص آثار و تبعات سویی که زندان برای فرد زندانی و خانواده وی دارد و اینکه جامعه، شهروندان و حاکمیت چه تکالیفی در قبال این افراد دارند را تغییر دهد که اینها همه به برکت فعالیت های رسانه ای می تواند محقق شود.

عتباتی ادامه داد : پویش رسانه ای آزاد سازی زندانیان اختصاص به جرایم مالی و جرایم غیر عمد دارد که قریب به اتفاق این افراد نه دارای سوء نیت و نه علم و عمد هستند و غالباً متاثر از شرایط اقتصادی قرار گرفته اند.

وی اظهار داشت : وظیفه دستگاه قضایی اجرای قانون است و صدور حکم حبس در راستای این تکلیف قانونی است، ولی از سوی دیگر یک وظیفه اخلاقی و رسالت انسانی در حمایت از زندانیان و خانواده های آنها دارد که این رسالت انسانی وظیفه همه آحاد جامعه است و نقش رسانه در نهادینه کردن و شناساندن این تکلیف با ترویج پویش هایی همچون پویش رسانه ای آزاد سازی زندانیان مالی و جرایم غیر عمد بسیار تاثیر گذار است.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد : حبس یک شخص در واقع حبس تنها خود او نیست بلکه محبوس کردن خانواده او و به سختی افتادن آنهاست، اینکه  یک نگاه ویژه و جدی به مقوله زندان و زندانی هست این اقتضای دین، اخلاق و نگاه انسانی است تا با استفاده از ظرفیتهای موجود همچون خیرین، اصحاب رسانه، فعالان اقتصادی در تمامی حوزه ها استفاده شود، همچون ظرفیت رسانه برای انعکاس عملکردها، ذغدغه ها، برنامه ریزی جهت بهبود امور، بهینه سازی اقدامات قضایی و قانونی و ایجاد فضای سالم و سازنده برای پیشبرد اهداف کلان دستگاه قضایی در حوزه های مختلف از جمله حوزه حمایت قضایی از سرمایه گذاری که در این خصوص بسیار فعال است.

رئیس شورای قضایی استان در پایان ضمن تبیین کامل طرح پویش رسانه ای آزادسازی زندانیان از رسانه ها خواست با هماهنگی دادگستری و اداره کل زندانهای استان با ارائه طرح متحد الشکل تلاش کنند کمک‌های مردمی را جمع آوری نمایند.

مجیدی دادستان مرکز استان نیز در این جلسه به ظرفیت بالای رسانه اشاره و گفت : ظرفیت رسانه یک ظرفیت بی بدیل است و یک قلم معنوی است که می تواند در راستای اهداف والای اسلامی و دینی حرکت کند.

وی افزود : هر آنچه که در حوزه جرایم مالی و غیر عمد برای زندانی اتفاق می افتد،می تواند برای هر کسی از ما اتفاق بیفتد چرا که مسئولیتها و مشکلات مدنی به لحاظ زندگی در جامعه ایجاد می شود و این موضوع می بایست برای افراد جامعه تبیین شود و اعلام گردد که خود نفس زندان یک آسیب مخرب به بنیان خانواده است، و این وظیفه و رسالت رسانه هاست.

محمدی مدیر کل سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان نیز با تقدیر از اقدامات مجموعه دستگاه قضایی استان که نگاه ویژه ای به زندان و زندانی دارد این امر را بسیار تاثیر گذار در بهبود وضعیت زندان و زندانیان دانست.

در ادامه جلسه تعدادی از اصحاب رسانه به بیان نکته نظرات و سوالات خود پرداختند که رئیس کل دادگستری استان پاسخهای لازم را ارائه و در نهایت مقرر گردید با همراهی و همکاری تمامی رسانه های استان پویش رسانه ای آزاد سازی زندانیان مالی و جرایم غیر عمد به نحو مطلوب و هماهنگ اجرایی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست