اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :نخست وزیر اقلیم کردستان طی اظهاراتی در نشست گفتگوی منامه ۲۰۲۱ اعلام کرد که خاورمیانه نیاز به پیکربندی امنیتی نوینی دارد که کشورهای منطقه و به ویژه ایران در آن حضور داشته باشند.

به نقل از سایت خبری آوینه، مسرور بارزانی در میانه شرکت در نشست گفتگوی  منامه ۲۰۲۱ به برنامه اصلاحات در دولت خود اشاره کرده و گفت که دولت برای اجرای کامل اصلاحات به زمان نیاز دارد.

نخست وزیر اقلیم کردستان در خصوص مسئله مهاجرت شهروندان از اقلیم با اشاره به اینکه مهاجرت موضوعی جهانی است و در همه جا وجود دارد؛ گفت که برخی از افراد با اهداف سیاسی از پناهجویان به عنوان ابزاری برای اهداف خود استفاده کردند.

وی درباره نیروهای حشدالشعبی عراق هم گفت که حشدالشعبی سازمان منسجم و واحدی نیست و همه گروه های آن هم از نظر وی خارج از حوزه قانونی نیستند و تاکید کرد که نباید از سلاح برای نهایی کردن مشکلات سیاسی استفاده کرد و باید شبه نظامیان سلاح های خود را در جهت منافع کشور بر زمین بگذارند.

بارزانی به امنیت موجود در اقلیم اشاره و تاکید کرد که اقلیم تبدیل به واحه ای باثبات در منطقه شده و برقراری ثبات در اقلیم با قربانی هایی که داده شده به دست آمده و باید برای ایجاد ثبات در کل منطقه تلاش شود.

همچنین اعلام کرد که خاورمیانه نیاز به پیکربندی امنیتی نوینی دارد و لازم است که کشورهای منطقه و از جمله ایران در این پیکربندی امنیتی جدید حضور داشته باشند.

درباره ارتباط اقلیم و کردستان سوریه نیز گفت که اداره کنونی حاکم بر این منطقه نماینده همه کردهای سوریه نیست و نباید به عنوان نماینده کردهای سوریه با دمشق وارد گفتگو شود و تاکید کرد که اقلیم از گفتگوهای کردی – کردی حمایت می کند و در حال حاضر به دلیل دخالت های پ.ک.ک، ارتباط درستی میان اقلیم و کردستان سوریه وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست