اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

 آوای مرز : مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: رها سازی آب سدها و رواناب ها به سمت دریاچه ارومیه از آبان ماه آغاز می شود.

 فرهاد سرخوش در این خصوص افزود: پس از اتمام فصل کشاورزی و تامین حقابه کشاورزان رهاسازی از سدهای استان از ماه آینده به سمت دریاچه ارومیه آغاز می شود.

او با اشاره به افزایش تراز دریاچه ارومیه گفت:  تراز فعلی دریاچه ارومیه با رشد ۱۰۱ سانتیمتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۲۷۱.۲۵متر است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه ادامه داد: وسعت فعلی دریاچه ارومیه ۲۷۹۴ کیلومتر مربع گزارش شده است ودر حال حاضر۳ میلیارد و ۲۹۰ میلیون مترمکعب آب دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب افزایش را نشان می دهد.

پیشتر نیز مدیرعامل شرکت آب‌منطقه ای آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود ۹۶۵ میلیون مترمکعب آب در پشت ۱۴ سد استان گفت: این میزان ۵۳ میلیون مترمکعب بیشتر از زمان مشابه سال گذشته است.

دانشجو افزود: ۷۶ درصد آب پشت سدهای آذربایجان غربی مربوط به چهار سد مهاباد، شهید کاظمی بوکان، شهرچای ارومیه و آغ‌چای چایپاره بوده و ۲۴ درصد بقیه در ۱۰ سد بزرگ و کوچک دیگر پراکنده است. همچنین سد شهید کاظمی بوکان که پرحجم ترین سد آذربایجان غربی به شمار می رود، در حال حاضر ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد و سد شهرچای ارومیه نیز با ۱۷۷ میلیون مترمکعب در رده بعدی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست