اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

گفتنی است؛  اردیبهشت سال ۱۴۰۱ با حکم مقام قضایی، ٥ عضو شورای شهر ارومیه که گفته می شد؛ به اتهام «تضییع بیت‌المال و عدم نظارت در قرارداد پروژه‌های سرمایه‌گذاری» تعلیق شدند.

آوای مرز : فرماندار ارومیه گفت: اعضای تعلیقی ششمین دوره شورای اسلامی شهر ارومیه پس از دریافت حکم دادگاه تبرئه شده و به این شورا بازگشتند.

غلامحسین عماری در این باره اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه در پرونده مدیریت شهری ۲۰ ماه پیش تعلیق شدند که پس از دریافت حکم دادگاه مبنی بر تبرئه آنان و ابلاغ معاونت عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی دوباره به عضویت شورای اسلامی شهر ارومیه درآمدند.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه دادگاه تجدید نظر به چهار عضو شورای اسلامی شهر از جمله محمد خلیل‌پور، رسول اصغرزاده، حسین پناهی و مرتضی پیری رای مبنی بر تبرئه از تمام اتهامات وارده داده بود، این اعضا دوباره به عضویت ششمین شورای اسلامی شهر ارومیه درآمدند.

فرماندار ارومیه ادامه داد: با توجه به بازگشت این افراد، اعضای جانشین از عضویت شورای اسلامی شورای شهر خارج و دوباره به صورت علی‌البدل خواهند بود.

او افزود: مرتضی بهرام، علی مصطفی‌زاده، توحید علی‌نژاد و یعقوب حسینی در حال حاضر به صورت علی‌البدل شورای اسلامی ارومیه هستند.

به گفته عماری؛ احد یوسفی نیز پیشتر با رای هیات حل اختلاف شوراهای استان به شورای اسلامی شهر ارومیه بازگشته و عادل اعظم انهر نیز به سمت علی‌البدل درآمده بود.

گفتنی است؛  اردیبهشت سال ۱۴۰۱ با حکم مقام قضایی، ۵ عضو شورای شهر ارومیه که گفته می شد؛ به اتهام «تضییع بیت‌المال و عدم نظارت در قرارداد پروژه‌های سرمایه‌گذاری» تعلیق شدند.

این افراد در لیست صدور کیفرخواست برای ۸۴ نفر از متهمان “پرونده مدیریت شهری ارومیه” قرار داشتند که شامل؛ ۳۵ نفر از کارکنان شهرداری ارومیه، ۲۳ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه در دوره‌های سوم، چهارم، پنجم و ششم و ۲۶ نفر از متهمان نیز از اشخاص خارج از شهرداری اعم از پیمانکاران و …  بودند.

اتهامات اصلی این افراد شامل ارتشاء، اختلاس و تضییع حقوق بیت المال است که پس از تفهیم اتهام و جمع آوری ادله و مدارک و دلایل مکفی منجر به صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست شد.

در خصوص شورای شهر؛ طبق حکم معاون دادستان و بازپرس شعبه دوم و در راستای عمل به قانون، ۵ نفر از متهمان  از اعضای شورای اسلامی دور ششم شهر ارومیه بودند که با حکم قانون از حضور در جلسات شورا منع و قرار شد ۵ نفر از ٧ نفر اعضای علی البدل ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر ارومیه جانشین نفرات تعلیق شده، شدند که اکنون این ۵ نفر با تبرئه به صحن شورا بازگذشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست