اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از آغاز طرح نوروزی هلال احمر از ۲۵ اسفند سال جاری خبرداد.

سعید رهبر سوره در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آمادگی کامل جمعیت هلال احمر برای اجرای طرح نوروزی افزود: این طرح از ۲۵ اسفند سال جاری تا ۱۷ فروردین سال ۹۸  به مدت ۲۲ روز و با شعار همه جا برای همه اجرا خواهد شد.

وی افزود: با آغاز این طرح در ۳۲ نقطه از استان پایگاه های ثابت امداد و نجات با هدف توسعه شبکه امداد و نجات و کاهش سوانح جاده ای به صورت ۲۴ ساعته فعال خواهند بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی اظهار کرد: در ایام اجرایی طرح نوروزی در ۳۳پست جوانان مستقر در ورودی های شهر و مراکز تفریحی و سیاحتی استان نیز به صورت ۱۲ ساعته به راهنمایی مسافرین، معرفی جاذبه های گردشگری و ارائه توصیه های ایمنی به مسافرین نوروزی خواهیم پرداخت.

وی گفت: در ایام اجرایی طرح نوروزی بالگرد امدادی هلال احمر که به صورت مشترک در استان های آذربایجان غربی و شرقی به ارائه خدمت می پردازد به مدت ۱۰ روز در ۴ نقطه از استان مسقر خواهد بود.

رهبر با اشاره به نیرو و تجهیزات فعال در طرح نوروزی خاطرنشان کرد: در ایام ۲۲ روزه اجرای طرح نوروزی بیش از ۳۶ هزار نفر به روز نیروی عملیاتی، ۶۸۰ دستگاه به روز آمبولانس، ۲۸۰دستگاه به روز خودرو نجات و ۴۴۰ دستگاه به روز خودرو امدادی فعال خواهند بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه در ایام پیش رو به ویژه ایام عید کمبود دارو برای بیماران خاص نخواهیم داشت تصریح کرد: سیستم توزیع دارو برای بیماران خاص متفاوت از داروهای دیگر است و این داروها به صورت سهیمیه به ازای هربیمار تامین می شود و در صورتی که در آذربایجان غربی برای تامین دارو با مشکل مواجه باشیم از طریق استان های هم جوار و یا شرکت تامین کننده دارو نسبت به تامین نیاز بیماران اقدام خواهد شد و هیچ گونه کمبودی در تامین داروهای بیماران خاص در ایام عید نخواهیم داشت.

وی افزود: داروخانه هلال احمر ارومیه مستقر در خیابان خیام ارومیه در روزهای اول، سوم و چهارم فروردین ماه فعال و به ارائه خدمات به  شهروندان خواهد پرداخت.

رهبر با اشاره به کمک های انسان دوستانه هلال احمر به نیازمندان در استانه سال نو اظهار کرد: ۱۲۰۰ خانوار از نیازمندان استان شناسایی شده است که تا پیش از پایان سال کمک های نقدی عیدانه هلال احمر استان به حساب سرپرستان آن ها واریز خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در خصوص عملیات های امدادو نجات انجام گرفته توسط هلال احمر آذربایجان غربی در طول سال جاری نیز گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز ۱۹۷۱ مورد حادثه توسط امدادگران استان پوشش داده شده است که شامل ۱۲۳۰ مورد حوادث جاده ای، ۹۰ مورد گرفتاری در برف و کولاک، ۳۷ مورد گرفتاری در کوهستان  و بیش از ۳۶۰ مورد مراجعه حضوری به پایگاه های امداد و نجات می شود.

وی اضافه کرد: تعداد حوادث جاده ای که سالانه در استان رخ می دهد بسیار بیشتر از ارقام ذکر شده است و آمار ارائه شده صرفا شامل عملیات هایی است که هلال احمر در آن ها انجام وظیفه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست