اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز / سینا میرزا محمدی * : بیش از ۱۰ سال است که در جلسات ،برنامه ها، کارگروه‌ها و شوراهای مختلف تشکیلی در استانداری برای پوشش خبری شرکت میکنم و به عقیده من شاید بیش از ٧٠ درصد این جلسات مشق‌هاى دستگاه‌های اجرایی هستند و برگزاری برنامه ای خاص برای این فعالیت ها غیر ضروری است.

طی ۴ سال گذشته که مسئولیت خبرگزاری پانا را عهده‌دار هستم به صورت تخصصی تر در جلسات مربوط به آموزش و پرورش شرکت می‌کنم.

انتصاب شهریاری به عنوان استاندار آذربایجان غربی با فاصله کوتاهی حضور محمدی را در مسئولیت مدیرکلی آموزش و پرورش در پی‌داشت.

سه شنبه ٢٧ شهریور چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان پس انتصاب استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش برگزار شد.

نکته جالب این شورا حضور استاندار به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش استان برای اولین بار در این شورا بود.(شوراهای قبلی با حضور معاون سیاسی سابق تشکیل می‌شد)

برای این شورا ۴ دستور جلسه برنامه ریزی شده بود.

شورا با دستور اول که گزارش وضعیت کلی اموزش و پرورش استان توسط مدیر کل بود، آغاز شد.

ریزبینی،نکته سنجی، ورود به جزییات بیشتر و مطالبه اطلاعات زیادتر تر طی سخنان مدیرکل توسط استاندار از نکات جالب که حداقل برای نگارنده تازگی داشت.

طبق آمار ارائه شده توسط صمدی معاون پشتیبانی مدیرکل آموزش و پرورش شهرداری های استان مطالبه آموزش و پرورش از محل ۵ درصد عوارض ساخت و ساز ها را طی چند سال اخیر کامل پرداخت نکرده اند.

استاندار با یک ورود جدی و مطالبه گرانه و با یک حساب انگشتی مبلغ بدهی شهرداری ارومیه به اموزش و پرورش فقط از بابت سال ٩۶ مبلغی حدود ٨ میلیارد تومان محاسبه کرد و با همان جدیت خواستار ارایه توضیحات توسط عدل دوست نماینده شهرداری در شورا شد.

عدل دوست با لکنت زبان خاص و به قول عام با مِنٌّ مِنٌّ های بسیار حساسیت استاندار به این موضوع را افزایش داد و شهریاری در یک دستور جالب که قطعاً مجموعه آموزش و پرورش هم انتظار آن را نداشتند دستور بررسی و پرداخت همه مطالبه های آموزش و پرورش از محل ۵ درصد عوارض را طی ۵ سال اخیر صادر کرد.

در دستور کار بعدی رزم آرا معاون ابتدایی مدیرکل از حساسیت دوره پیش دبستانی و از وضعیت استان گزارشی ارایه داد و تعداد نفراتی که در دوره پیش دبستانی حضور داشتند را ٣٢ هزار نفر عنوان کرد که این رقم پوشش ۵٠ درصدی را نشان می دهد.

آموزش و پرورشی ها خواستار اعتبار برای پوشش واجدین شرایط دوره پیش دبستانی در نقاط حاشیه ای نواحی یک و دو ارومیه بودند که با استاندار بار دیگر در یک حرکت غیرمنتظره خط انتظار را بالا برد و دستور ابلاغ اعتبار لازم برای پوشش این دوره علاوه بر نقاط حاشیه نشین در نقاط ٣٠ کیلومتر مرزی را داد .

مطمئناً حضور استاندار در راس شورای آموزش و پرورش با توجه به حس آموزش و پرورش دوستی و نگاه خاص به این حوزه می تواند برکات بسیاری را داشته باشد.

نگاه ویژه به حوزه سوادآموزی و حل موانع پیش رو و نگاه کارشناسانه به ساخت و ساز مدارس از دیگر مطالبات و دیدگاه های استاندار در شورای آموزش و پرورش بود.

شهریاری اگر با این صلابت و دیدگاه در شوراهای آموزش و پرورش و شوراهای پشتیبانی سواد آموزی شرکت و مدیرکل آموزش و پرورش نیز با درایت ، موضوعات اساسی این حوزه را همچون جلسه اخیر وارد شوراهای آموزش و پرورش کند ، قطعاً بسیاری از مشکلات این حوزه که حاصل نامدیریتی ها طی سالیان بوده حل خواهد شد.

*مسئول خبرگزاری پانا در آذربایجان غربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست