اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارندگی روزهای آتی در استان تاکید کرد.

محمدمهدی شهریاری در دومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در سال ۹۸ که با حضور اعضای این شورا در محل استانداری برگزار شد، بر ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی ناشی از بارندگی روزهای آتی در استان تاکید کرد و گفت: فرمانداران از همین امروز با هماهنگی شرکت آب منطقه ای استان، اقدامات اولیه و پیشگیرانه لازم را در نقاط حادثه خیز انجام دهند.

وی افزود: برای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از بارندگی، تمامی فرمانداران و مدیران استان در آماده باش کامل هستند و شرایط را بصورت مستمر رصد می کنند.

شهریاری اضافه کرد: امکانات و تجهیزات همه دستگاه ها از جمله فرمانداری ها و شهرداری ها برای مواجهه با حوادث احتمالی بسیج شده است.

مقام عالی استان همچنین بر لزوم رهاسازی آب از سدهایی که احتمال سرریز شدن دارند، تاکید کرد و گفت: شرکت آب منطقه‌ای با هماهنگی فرمانداران استان لازم است نسبت به رهاسازی مقداری از آب سدهایی که ظرفیت آن‌ها در حال تکمیل و سرزیر شدن است، اقدام کند.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه از فرمانداران خواست کشاورزان را به بیمه نمودن محصولات کشاورزی تشویق نمایند.

شهریاری در این ارتباط گفت: بیمه محصولات کشاورزی، با توجه به تغییرات آب و هوایی و حوادث پیش بینی نشده، ضروری است.

مقام عالی استان، لایروبی رودخانه ها را جزو برنامه های سال ۹۸ عنوان کرد و گفت: با بودجه تخصیصی از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه و همچنین با کمک اعتبارات استانی، ۱۴۰ کیلومتر از رودخانه های استان در سال جاری لایروبی خواهد شد.

اجرای طرح های آبخیزداری برای کاهش ریسک پذیری سیل، مساعدت در جهت نوسازی تجهیزات و ماشین آلات شرکت آب منطقه ای استان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، تخصیص اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل پل های هاشم آباد، گلستانه و پوش آباد و اطلاع رسانی به موقع وضعیت آب و هوایی به مردم از دیگر تاکیدات و مصوبات این جلسه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست