اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی زراعی دیم و آبی استان زیر کشت محصولات بهاره برود.

علی عیدی گفت: سالانه از ۸۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی استان، حدود ۴۰۰ هزار هکتار زیر کشت پاییزه محصولاتی مانند گندم، جو، کلزا، نخود می‌رود و بقیه به کشت محصولات بهاره‌ای نظیر انواع حبوبات، سبزی و صیفی و انواع علوفه و چغندرقند و سایر محصولات بهاره اختصاص می یابد.

وی اظهار کرد: چغندر قند، یونجه، ذرت، حبوبات، پیاز، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، خیار، هندوانه، خربزه و آفتابگردان جزو محصولاتی است که کشت آنان در اراضی زراعی استان در فصل بهار انجام می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: پیش بینی برای کشت محصول چغندرقند ۳۲ هزار هکتار است که از اسفند ماه سال گذشته کشت آن شروع شده و در مراحل پایانی قرار دارد.

عیدی ادامه داد: علاوه بر آن امسال، یک‌هزار و ۵۵۰ هکتار سیب زمینی، ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار پیاز، ۴ هزار و ۴۵۰ هکتار گوجه فرنگی، یک هزار و ۷۷۰ هکتار محصولات جالیزی، یک هزار و ۵۸۰ هکتار سایر سبزی و صیفی جات و ۷۰ هزار هکتار حبوبات در فصل بهار کشت می ود.

وی یادآور شد: برای محصول جو بهاره کشت ۴۷ هزار هکتار، ذرت دانه ای یک هزار و ۱۰۰ هکتار، ذرت علوفه ای ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار، ۷ هزار هکتار یونجه دیم و ۹۰ هزار و ۴۰۸ هکتار یونجه علوفه ای پیش بینی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست