اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: اتصال پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر از طریق خط راه آهن مراغه – ارومیه به شبکه ریلی سراسری در دستور کار قرار دارد.

سید محسن حمزه‌لو  در این باره افزود: به منظور استفاده از ظرفیت راه آهن هم در زمینه ترانزیت کالا و هم جابجایی مسافر، پایانه مرزی و رسمی تمرچین پیرانشهر از طریق ادامه خط راه آهن ایستگاه حیدرآباد نقده، به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد.

او اضافه کرد: اتصال این مرز رسمی به خط راه آهن سراسری می‌تواند علاوه بر کاهش بار ترافیکی جاده‌ای در استان بویژه در مسیر کریدور شمال جنوب که مرز بازرگان را به بندر امام خمینی (ره) متصل می‌کند، بکاهد و صرفه‌جویی در زمان و انرژی، ایمنی و حفظ محیط زیست را برای استان به همراه داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: حمل و نقل ریلی در مقایسه با حمل و نقل زمینی امنیت بیشتر و هزینه کمتری دارد از این رو سیاست‌های دولت سیزدهم هم حمایت از این شیوه حمل و نقل و توسعه آن در سطح کشور است.

حمزه‌لو اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال برای نخستین بار تمرچین برای اعزام زائران اربعین حسینی بازگشایی شد، اتصال این مرز به شبکه ریلی کشور می‌تواند نقش مهمی در جابجایی زائران از نقاط مختلف کشور به این مرز را نیز داشته باشد.

براساس اعلام ستاد اربعین استان آذربایجان‌غربی، گذرگاه تمرچین در برای نخستین بار، از روز ۱۴ شهریور ماه جاری میزبان زوار اربعین حسینی برای عزیمت به عتبات عالیات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست