اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب کشور گفت: امنیت پایداری در منطقه و اقصی نقاط کشور بوده نمونه بارز آن پیاده‌رویی اربعین حسینی و بازگشایی مرز تمرچین است.

امیر سرتیپ علی حاجلیو در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: با حضور مقتدارانه نیروهای انتظامی و نیروهای مسلح هیچ‌گونه ناامنی در منطقه وجود ندارد و امنیت پایداری در منطقه و اقصی نقاط کشور بوده نمونه بارز آن پیاده‌رویی اربعین حسینی و بازگشایی مرز تمرچین است.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دفاع مقدس قله افتخارات ایران اسلامی است و نکوداشت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس یک فرصت بسیار ارزشمند است که از گنجینه فضیلت‌ها و ارزش‌های اخلاقی و انسانی و فرهنگ حاکم بر جبهه‌های دفاع حق علیه باطل تکریم و یادآوری کنیم.

وی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس ابهت و هیمنه دشمن شکسته شد و با توجه به رشادت‌ها و جوانمردی‌ها انقلاب جدیدی بعد از سال ۱۳۵۷ به وجود آمد، عنوان کرد: یکی از قوت دفاع مقدس تکریم و نکوداشت ارزش‌های انسانی و اخلاقی در مقابل چندین کشور معاند بود که در مقابل تحریم‌ها و هیمنه دشمن ایستادگی کرد و بنا به فرموده امام خمینی ابهت دشمنان شکسته شد.

حاجیلو با اشاره به برنامه‌های دفاع مقدس در استان اظهار داشت: برنامه‌های دفاع مقدس از فردا آغاز و از ۷۵۴ نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس با ویدئو کنفرانس که با حضور رهبر انقلاب و مسؤولان سیاسی خواهد بود تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی ادامه داد: در ۳۱ شهریور ساعت ۸ صبح در مراکز استان‌ها رژه نیروهای مسلح با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و از عموم مردم دعوت می‌شود با حضور پر رنگ خودشان حمایت و عنایت خودشان را همچون سال‌های دفاع مقدس اعلام کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب کشور با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس بیان کرد: افتتاح نمایشگاه ٨ سال دفاع مقدس در پارک ائللرباغی ارومیه، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی، غبارروبی مزار شهدا، مراسم گرامیداشت خلبان شهید حیدری در مهاباد، شرکت نیروهای مسلح در نمازهای جمعه، تکریم از کارکنان و خانواده آنها و دیدار با خانواده شهدا، محفل انس با قرآن، تجلیل از سربازان نمونه، برگزاری یادواره شهیدان آبشناسان در ارومیه، مسابقات ورزشی و فرهنگی و غیره از جمله برنامه‌های این هفته می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس یادآور خاطرات رزمندگان و اقدامات نیروهای مسلح در طول هشت سال دفاع مقدس است ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی خط بطلانی بر تمام معادلات و محاسبات استکبار جهانی وقت بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب کشور خاطرنشان کرد: اولویت اول نیروهای مسلح دفاع از حاکمیت تمام کشور و پاسداری از مرزها است و نیروهای مسلح با تمام قوا از مرزهای خود دفاع کرده و در حال حاضر شاهد امنیت کامل در اقصی نقاط کشور هستیم.

وی با اشاره به تحرکات اخیر مرز ایران تاکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران دوستی با همسایگان است و تغییرات در منطقه و مرزها را به نفع کشورها نمی‌داند و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را دشمنان بارها در میدان و عرصه‌های مختلف آزموده‌اند و کشور ایران اسلامی استکبار را نمی‌پذیرد، دشمنان بدانند اگر در این بازی خطرناک وارد شوند با برخورد جدی نظام جمهوری اسلامی مواجه خواهند شد.

حاجیلو به اقدامات اخیر ارتش در مرز تمرچین اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین موکب برای پذیرای از زائران اربعین حسینی توسط ارتش شمال غرب کشور در تمرچین پیرانشهر احداث شد که به ۲۰۰۰ نفر از زائران اربعین اسکان و خدمات ارائه داده شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب کشور یادآور شد: تیم‌های سیار تعمیراتی برای ارائه خدمات و تعمیرات خوردوها از مسیر ارومیه تا پیرانشهر و نیروهای امدادی در مسیر پیاده‌روی و مرز تمرچین حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست