اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طرح کاداستر اراضی کشاورزی بابهره گیری از اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه و اعتبارات ملی در ۶۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا شده است.

رسول جلیلی در جلسه شورای راهبردی بخش کشاورزی استان که با حضور تشکل های فعال بخش کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: خرده مالکی و نبود آمار و اطلاعات پایه از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی استان است که طرح کاداستر می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

 او افزود: به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی جامعی از وضعیت کشاورزی استان، این طرح در ۳۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان نیز اجرا می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی تقویت تشکل‌های کشاورزی در جهت توسعه پایدار بخش کشاورزی استان را ضروری دانست و ادامه داد: ارتقای شاخص‌های توسعه استان در گرو توسعه پایدار بخش کشاورزی و توسعه کشاورزی قراردادی و حمایت از زنجیره‌هاست.

جلیلی بیان کرد: ایجاد تشکل یا انجمن برای هریک از محصولات استراتژیک تولیدی استان برای رسیدگی به مشکلات و برطرف کردن محدودیت ها و حمایت از تولید این محصولات ضروری است.

او تصریح کرد: قانون رفع تصرف اراضی ملی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در جهت حمایت از تولید داخلی است و این رویکرد موجب بهبود اقتصاد بخش کشاورزی و روستاها می‌شود.

جلیلی گفت: تاکنون در سطح ۴۰۰ هزار هکتار پلاکات دارای تداخل با اراضی ملی که در سطح استان شناسایی شده بود، در کمیسیون رفع تداخل برطرف شده است.

رییس جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: ایجاد مزارع و باغات نمایشی، تحقیقی، ترویجی و الگویی توسط کشاورزان پیشرو در سطح هر یک از پهنه ها و توسعه روشهای نوین با استفاده از ظرفیت محققان مرکز تحقیقات و کارشناسان ترویج ، از جمله برنامه های عملیاتی به شمار می رود که باید در سطح استان اجرایی شود و توسعه یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست