اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی گفت: براساس گزارش های اولیه، منازل مسکونی روستایی منطقه زلزله زده قطور خوی خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصد وارد شده و  ۲۵ نفر  هم در این زمین لرزه مصدوم شدند.

 امیر عباس جعفری با اشاره به میزان خسارت وارده ناشی از وقوع زلزله به روستاهای اطراف بخش قطور خوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براثر این زمین لرزه خسارت جانی چندانی به ساکنان روستاهای زلزله زده وارد نشده و مصدومیت‌ها در حد شکستگی دست، پا و سر اعلام شده است.

او ادامه داد: آمار ۲۵ نفری مصدومان زمین‌لرزه قطور اولیه است و باید بررسی‌های میدانی تکمیل شود

جعفری تاکید کرد: برای اعلام نهایی تعداد مصدومان و تلفات احتمالی این زلزله باید ارزیابی‌های دقیق از همه روستاهای تاثیرپذیر از زمین‌لرزه صورت گیرد.

پس از زلزله ۵٫۷ ریشتری امروز صبح در خوی، ١۵ تیم امدادی و ارزیابی جهت برنامه‌ریزی برای مدیریت تجهیزات امدادی به مناطق زلزله زده ارسال شده اند.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی، امروز ۵ آمبولانس در محل حادثه مستقر و ۲ اتوبوس امبولانس یکی از مرکز استان و دیگری از پیرانشهر به محل اعزام شدند. همچنین تعداد ۴ دستگاه آمبولانس نیز از ماکو، سلماس،چایپاره و پلدشت در حال اعزام به محل حادثه هستند.

فزایش شمار مصدومان زلزله «قطور» به ۳۶ تن/ تخریب‌های ۲۰ تا ۹۰ درصدی ۲۵ روستا

سخنگوی سازمان اورژانس کشور:با توجه به ارزیابی‌های انجام شده این زمین‌لرزه تا کنون ۳۶ مصدوم بر جای گذاشته که ۱۲ تن از آن‌ها به مراکز درمانی منتقل شدند و ۲۴ تن نیز به صورت سرپایی در محل درمان شدند و ۲۵ روستا بین ۲۰ تا ۹۰ درصد تخریب داشته‌اند.

امروز صبح زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ درجه در مقیاس ریشتر ساعت ۹:۲۳ صبح امروز، حوالی شهر قطور خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

کانون این زمین‌لرزه در ۱۷ کیلومتری قطور، ۳۱ کیلومتری خوی و ۱۱۵ کیلومتری شهر ارومیه بود اما لرزه را مردم در شهرستان‌های ارومیه، تبریز، اسکو، سلماس و سهند نیز احساس کردند.

طی ۱۰ روز گذشته پنج زمین لرزه دیگر، منطقه قطور خوی را لرزانده بود که البته خسارتی نداشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست