اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی با صدور هشدار نارنجی هواشناسی از کاهش ۶ تا ۸ درجه ای دمای هوای استان در پایان هفته جاری خبر داد.

مهدی صابری با هشدار وزش تند باد و کاهش دما در آذربایجان غربی افزود: با کاهش دما ورزش باد شدید تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت استان را در بر می‌گیرد.

او اضافه کرد: در این راستا از روز چهار شنبه ۹ فروردین وزش باد شدید تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت و روز جمعه ۱۱ فروردین بارش باران و برف و کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۸ درجه پیش بینی می‌شود و این کاهش دما تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: فعالیت این سامانه موجب بروز مخاطره وزش باد شدید و گرد و خاک همراه با بارش برف و کاهش محسوس دما در کلیه مناطق را در پی دارد.

او تاکید کرد: احتمال پرتاب اجسام و آسیب به سازه‌های سبک، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها، احتمال سرمازدگی درختان شکوفه دار پیش بینی می‌شود.

صابری اظهار کرد: در این شرایط محکم کردن سازه‌های گلخانه‌ها و بنرهای تبلیغاتی، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، توصیه می شود.

او ادامه داد: آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای کولاک برف و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی، اجتناب از سفرهای غیر ضرور و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی به ویژه در خصوص کاهش دما نیز باید مد نظر قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست