اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: با ورود سامانه بارشی از عصر پنجشنبه تا اوایل هفته آینده بارش باران و برف، وزش باد، طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل پیش بینی می شود.

مهدی صابری با اعلام هشدار زرد اظهار کرد: از عصر پنج شنبه تا اوایل هفته آینده در آذربایجان غربی شاهد بارش متناوب باران، برفاب و برف، مه گرفتگی و کاهش محسوس دما خواهیم بود.

وی ادامه داد: فعالیت این سامانه بارشی از اواخر روز پنج شنبه ۲۵ آذر ماه کلیه مناطق استان را در بر خواهد گرفت و تا اوایل هفته آینده در استان مستقر خواهد بود.

صابری گفت: بر این اساس لازم است شهروندان هشدار هواشناسی آذربایجان غربی در خصوص طغیان رودخانه‌ها را جدی بگیرند و از تردد در ارتفاعات و مسیل‌ها خودداری کنند.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی افزود: تمامی مناطق این استان تحت تأثیر این مخاطرات است و لازم است تا جوامع محلی در هنگام تردد در مسیر سیلاب‌ها دقت کنند.

وی یادآور شد: بر اساس هشدار سطح زرد هواشناسی توصیه می‌شود آمادگی لازم در زمینه آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه‌ها نیز مورد توجه شهروندان و دستگاه‌های مربوط قرار بگیرد.

صابری تاکید کرد: تجهیز خودروها به لوازم گرمایشی و زمستانی و عدم صعود به ارتفاعات، صرفه جویی و مدیریت مصرف حامل‌های انرژی با توجه به کاهش محسوس دما و توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان کشاورزی، مورد توجه جدی قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست