اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  آیین اختتامیه چهارمین دوره جشنواره حرکت دانشگاه فنی و حرفه ای کشور روز یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان غربی و به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و عرض خیر مقدم به میهمانان اظهار کرد: از تمام انجمن‌های علمی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای سطح کشور تقدیر می‌کنیم و امسال شاهد رشد ارسال آثار به جشنواره از لحاظ کمی و کیفی بودیم، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با هدف مهارت‌آموزی، تامین نیاز بازار و نیروی کار در استان فعالیت می‌کند.
دکتر سیروس یوسفی بیان کرد: آثار ارسالی دانشجویان در زمینه صنعت، فرهنگ، هنر و اشتغال که دغدغه اصلی جامعه محسوب می‌شود، از عناوین اصلی آثار بود.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: طبق آمار، بالای ۷۰ درصد از دانشجویان فنی در زمینه ایجاد شغل کارآفرین بوده و یا در صنعت نقش‌آفرینی می‌کنند و نیاز است دولت به‌صورت ویژه‌ از آن‌ها حمایت کند.
وی گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری این دانشگاه باید توسعه یابد و نباید یک‌سری سیاست‌ها موجب تضعیف یا مانع رشد و توسعه دانشگاه شود زیرا این دانشگاه به حمایت نیاز دارد.
یوسفی عنوان کرد: محور‌های جشنواره، فعالیت خلاقانه، کارآفرینی، شاخه انجمن‌های علمی برتر، نشریات و بخش ویژه از جمله محور‌های جشنواره حرکت است.
وی افزود: سال گذشته در سومین دوره این جشنواره ۲۹۳ اثر از دانشگاه فنی و حر‌فه‌ای کشور در جشنواره شرکت کرده بودند که ۶ اثر حائز رتبه برتر و یک اثر نیز در بخش انجمن‌های علمی کامپیوتر از دانشگاه فنی وحرفه‌ای آذربایجان‌غربی حائز رتبه اول شد اما امسال ۳۰۹ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال و داوری شد که ٢٩ اثر آن به عنوان آثار برتر در اختیار وزارت علوم قرار گرفته و دانشجویان دانشگاه فنی وحرفه‌ای استان هم در این جشنواره چهار مقام منتخب کسب کردند.
در ادامه این مراسم مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: محوریت اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشرین است و تمام فعالیت‌ها در همه عرصه‌ها حول همین محور انجام می‌شود.
حجت‌الاسلام مختارزاده بیان کرد: اگر در مورد عرصه‌های صنعتی، سیاسی فرهنگی، اقتصادی و… مطالبی گفته می‌شود بدون شک این مطالب با مهدویت سنخیت دارد و با انجام تمام فعالیت‌ها تلاش می‌کنیم زمینه ظهور را فراهم کنیم.
مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: اگر علم و فناوری را با صنعت همگام نکنیم در جایی به ایستایی خواهیم رسید و پیشرفت و فناوری‌هایی که جایگاه کشور را در دنیا ارتقا می‌دهد و یا اولین هستیم افول می‌کند که باید مانع این امر شد.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی از این پیشرفت‌ها را نتوانستیم به جامعه تبیین کنیم که باید در این زمینه بسیار تلاش کرد و باید از محصول و تولیدات داخلی حمایت کنیم و قدر و ارزش دانشگاهیان و جوانان را با حمایت و کاهش مشکلات پیش روی آن‌ها دانست و مسئولان باید با عوامل ناامیدی جوانان و پژوهشگران مقابله کند.

مراسم معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور  هم در این مراسم نیز ضمن قدردانی از دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی به عنوان دبیرخانه چهارمین دوره جشنواره حرکت اینگونه جشنواره ها را مثبت ارزیابی کرده و بیان کرد: اینگونه جشنواره ها موجب میشود تا استعدادهای تازه ای ظهور کنند. ما و مسئولین وظیفه داریم تا از این استعدادها و طرحها و اختراعاتی که در این جشنواره ها ارائه میشوند حمایت کنیم.
دکتر علی اصغر رجبی افزود: هدف اصلی جشنواره حرکت مرتبط سازی دانشجو با صنعت و قوی سازی دانشگاه بر پایه مهارت و بازار است و مسئولان باید در این نوع مراسمات حضور پیدا کنند تا دانشگاه فنی را با صنعت و کارخانجات پیوند دهند.

سخنران بعدی این مراسم مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی بود که با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری بیان کرد: ایشان در این بیانه به پیشرفت جوانان و کشور در عرصه های علمی، پژوهشی و فناوری تاکید فرموده و از مسئولین خواسته اند در این مورد از جوانان مبتکر و خلاق حمایت کنند
وی افزود: این گام با همت و اراده جوانان انقلابی خواهد شد و وظیفه ما حمایت از ایشان است.
دکتر طاهر بخشایی با اشاره به توانمندی های جوانان در حوزه های مختلف افزود، امروزه ما در جهان در جایگاهی قرار داریم که میتوانیم در هر زمینه ای قدرت علمی و عملی خود را به عرصه ی ظهور برسانیم و به جهانیان نشان دهیم که جوان ایرانی همیشه میتواند.

در ادامه دکتر مهدی سلیمانی معاون فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی ضمن قدردانی از دبیر خانه مرکزی این جشنواره و عوامل اجرایی به ارائه گزارشی از روند برگزاری این دوره از جشنواره حرکت دانشگاه فنی و حرفه ای پرداخت.

در این دوره جشنواره که مربوط به فعالیت های انجمن های علمی دانشجویی در بازه زمانی خرداد ۱۳۹۹ تا خرداد ۱۴۰۰ بود، ۲۱۷ اثر درحوزه های رقابتی انجمن علمی برتر، مسابقه، نشریه، فعالیت خلاقانه، محتوای دیجیتال، کارآفرینی، کتاب و اختراع و همچنین ۹۲ در حوزه های رقابتی داخلی شامل استاد مشاور برتر، کارشناس انجمن های علمی برتر ، دانشکده/آموزشکده برتر و اتحادیه برتر شرکت نمودند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی  ، در پایان از برگزیدگاه این جشنواره با اهدا لوح و تندیس تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست