اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: امسال ۲۲۰ میلیارد تومان برای توسعه این پایانه ها و تکمیل زیر ساختهای آنها هزینه می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان شکری در جریان بازدید از روند احداث پایانه مرز رازی خوی اظهار کرد: از ۲۴ پایانه رسمی مرزی در کشور ۵ پایانه در استان آذربایجان غربی واقع شده است و همچنین برای تکمیل راه‌های دسترسی این پایانه‌ها وزارت راه و شهرسازی ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌کند.

وی با بیان اینکه پایانه رازی به علت نزدیک بودن به استان وان ترکیه و استقبال طرف ترک از ساخت این پایانه یکی از مهمترین پایانه‌های مرزی کشور در تردد مسافر و ترانزیت کالا به شمار می‌رود، گفت: قبل از شیوع کرونا سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر از این پایانه تردد می‌کردند که پیش بینی می‌شود با تکمیل این پایانه در بعد از کرونا شاهد تردد دو برابری مسافر از آن باشیم.

فرماندار خوی نیز در این بازدید پایانه رازی را یکی از مهمترین پایانه‌های مرزی کشور در توسعه ترانزیت، صادرات و تردد مسافر دانست و گفت: تاکنون با صرف بیش از ۷۸ میلیارد تومان اعتبار ساخت این پایانه از بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیک برخوردار شده است.

حسین عباسی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود ساخت این پایانه تا ۳ ماه آینده با صرف بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر بهره برداری برسد، ادامه داد: در حال حاضر عملیات محوطه سازی و اجرای ساختمان‌ها و سالن‌های ورودی و خروجی این پایانه مطابق با استانداردهای جهانی در دست اجراست.

فرماندار خوی نقش این پایانه را در رونق صنعت گردشگری بسیار مهم دانست و گفت: با تکمیل جاده خوی قطور رازی به عنوان راه دسترسی این پایانه که در حال حاضر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد این پایانه نقش بی بدیلی را در تردد مسافر از مرزهای شمال غرب کشورمان در پسا کرونا ایفا خواهد کرد.

طرح جامع ساماندهی پایانه رازی خوی یکی از طرح‌های زیر بنایی ملی در توسعه پایانه‌های مرزی کشوراست که با هدف توسعه ترانزیت و صادرات کالا و تردد مسافر در زمینی به مساحت ۱۳ هکتار و ۹ هزار متر مربع زیر بنا در مرز ایران و ترکیه ساخته می‌شود.

با توجه به توافق دو کشور ایران و ترکیه در ارتقای مبادلات تجاری فیمابین به ۳۰ میلیارد دلار پایانه رازی در صورت تکمیل نقش مهمی را در دستیابی به این هدف در کنار سایر پایانه‌های آذربایجان غربی ایفا خواهد کرد.

برای ارتقای تجارت در مرزهای دو کشور، ترکیه در ۲ سال گذشته در پایانه رازی – کاپی کوی اقدام به ساخت پایانه مجهز کرده است.

سه پایانه بازرگان ماکو، سروی ارومیه و رازی خوی پایانه‌های ارتباطی با کشور ترکیه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست