اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی برای حفظ و نگهداری از آثار تاریخی مهاباد خبر داد.

جواد واحدی، در سفر به مهاباد در نشستی اظهار کرد: مهاباد یکی از شهرستان‌های دارای ظرفیت گردشگری و تاریخی در سطح استان است که سالانه مسافران زیادی برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آن به مهاباد سفر می‌کنند.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آمادگی دارد برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در تالاب کانی‌برازان از هرگونه سرمایه‌گذاری در این مکان حمایت و با تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری اقدام به معرفی و جذب سرمایه‌گذار در مهاباد کند.

او ادامه داد: برای مرمت و احیای بناهای تاریخی مهاباد ۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی نیز به این شهرستان اختصاص می‌یابد.

نبود جاده دسترسی مناسب به بناهای تاریخی در مهاباد

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار تصریح کرد: نبود جاده دسترسی مناسب به بناهای تاریخی یکی از مشکلات مهم مهاباد است که برای این منظور نیاز است با همکاری دستگاه‌های مختلف و بخش خصوصی نسبت به تقویت زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان اقدام کرد.

جلال محمودزاده بیان کرد: سالانه مسافران زیادی به مهاباد سفر می‌کنند که به دلیل پایین بودن تعداد مراکز اقامتی امکان اسکان بسیاری از مسافران وجود ندارد که در این حوزه نیز نیاز به سرمایه‌گذاری و حمایت بخش خصوصی است.

کمبود اعتبارات حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری مهاباد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی نیز در این دیدار با ابراز گله‌مندی از کمبود اعتبارات حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری مهاباد تصریح کرد: «به دلیل گسترگی بناهای تاریخی و از طرفی کمبود اعتبار و منابع انسانی سالانه تنها چندین بنای تاریخی در این شهرستان مورد مرمت قرار می‌گیرد.

جلیل جباری افزود: از طرفی نبود زیرساخت‌های گردشگری از جمله مسیر دسترسی مناسب و مکان‌های اقامتی در برخی بناهای تاریخی و گردشگری مهاباد از جمله فخریگاه، تالاب کانی برازان و … از دیگر مشکلات حوزه گردشگری در مهاباد است.

او احداث موزه‌های تخصصی در مهاباد و نیز ایجاد موزه‌ای منطقه‌ای در این شهرستان را از دیگر مطالبات مردم برشمرد.

امیر قادری، فرماندار مهاباد هم بیان کرد: باید برای توسعه و رونق گردشگری در این شهرستان برنامه‌ریزی لازم انجام شود و در این راستا فرمانداری آماده هرگونه همکاری با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست