اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

مدیر کل صمت استان تاکید کرد : در بخش واردات هم ۳۴۱ هزار تن کالا به ارزش ۶۵۶ میلیون دلار از طریق استان به کشور وارد شده که به ترتیب ۲۴ و هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر بوده است.

آوای مرز :مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در خصوص میزان حقوق دولتی دریافتی از معادن در سال جاری گفت: امسال چهار هزار و ۴۴۹ میلیارد ریال در این بخش وصولی داشتیم که نسبت به ۲ هزار و ۳۹۳ میلیارد ریال مدت مشابه سال گذشته ۱۸۶ درصد رشد دارد.

عبدالحمید سرتیپی اظهار کرد: در سال جاری ۱۹ معدن غیرفعال در استان احیا شد که ٣ مورد بیشتر از مدت مشابه پارسال بود.

او اضافه کرد: همچنین امسال ۵۴ واحد معدنی از طریق مزایده در آذربایجان غربی به مرحله احیا رسیده در حالی که این رقم در مدت مشابه پارسال، ۴۱ واحد بود.

سرتیپی ادامه داد: در ۹ ماه سال جاری، ۴۱۰ مورد بازدید نظارتی و ۹۲ مورد تعیین تکلیف معادن در آذربایجان غربی انجام شد که در هردوبخش نسبت به سال گذشته رشد حدود ۲۰ درصدی داشته ایم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: در ۹ ماه سال جاری، ۴۷ پروانه اکتشاف معدنی، ۲۴ فقره گواهی کشف و ۴۱ پروانه بهره برداری معدنی در استان صادر شده که نتیجه آن، جذب سرمایه گذاری ۲۱۱ میلیارد ریالی در حوزه گواهی های کشف، یک هزار و ۱۲۱ میلیارد ریالی در بخش پروانه های بهره برداری و اشتغال ۲۹۰ نفر در بخش معدن بود.

سرتیپی درخصوص فعالیت های بخش تجارت بین الملل آذربایجان غربی با توجه به دارابودن ۹۶۷ کیلومتر مرز و وجود گمرکات و پایانه های رسمی متعدد در استان اظهار کرد: طی هشت ماه امسال یک میلیارد و ۶۳۷ میلیون دلار صادرات از استان به ثبت رسید که ۵۷ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بود.

او ادامه داد: از لحاظ وزنی نیز میزان صادرات هشت ماهه امسال آذربایجان غربی بیش از چهار میلیون و ۳۶۰ هزار تن بود که در این خصوص هم رشد ۳۶ درصدی را شاهد هستیم.
مدیر کل صمت استان اضافه کرد: در بخش واردات هم ۳۴۱ هزار تن کالا به ارزش ۶۵۶ میلیون دلار از طریق استان به کشور وارد شده که به ترتیب ۲۴ و هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست