اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به مناطق روستایی کشور اختصاص یافته که سهم استان از این رقم ۱۶ میلیارد تومان است و فرمانداران باید پیگیر جذب و دریافت سهمیه خود باشند.

آیدین رحمانی رضائیه در نشست مشورتی دهیاران استان با بیان این که توسعه روستاها متضمن توسعه منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است، تاکید کرد: با توجه به این مهم و حضور یک ‌سوم جمعیت استان در روستاها نباید از هیچ تلاشی برای توسعه مناطق روستایی دریغ کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با بیان این که در دولت تدبیر و امید در حوزه گازرسانی، آب و فاضلاب، برق، راه و دیگر موارد رفاهی اقدامات ارزنده‌ای صورت گرفته، افزود: علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه بخشی از هزینه روستاها و دهیاری‌ها توسط دولت تأمین می‌شود ولی دهیاران و دهیاری‌ها باید به‌دنبال ایجاد درآمد پایدار برای تأمین بخشی از هزینه‌های خود باشند.

او تصریح کرد: توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای نهفته روستایی می‌تواند مسبب ایجاد درآمد پایدار در حوزه خاصی شود که ثمره این کار در نهایت متوجه استان و پیشرفت روزافزون روستاها می‌شود.

رحمانی با اشاره به این که ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای روستاییان کشور در نظر گرفته شده، گفت: سهم استان از این رقم ۱۶ میلیارد تومان است که فرمانداران باید پیگیر جذب و دریافت سهمیه خود باشند. این موضوع در حالی‌ست که سقف تسهیلات از ۱۰ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

معاون استاندار با اشاره به اراده دولت، قوه قضائیه و سایر دستگاه‌ها و مسئولان در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز، عنوان کرد: وظیفه اصلی دستگاه‌های اجرایی جلوگیری از شروع عملیات غیرمجاز است، بنابراین نباید ساخت و ساز تمام و پس از آن به فکر راه چاره بود. ساخت و سازهای خارج از محدوده روستاها بر عهده مدیریت شهری است.

او  با تأکید به برخورد جدی با زمین‌خواران و ویلاسازان در اراضی ملی، توسط دولت و دستگاه قضایی، ابراز داشت: از عموم درخواست می‌شود در صورت مشاهده تخلفات موارد را به دستگاه‌های مربوطه گزارش دهند، در همین راستا ساخت و ساز در کوه سیر ارومیه به هیچ وجه قابل قبول نیست و تنها طرح جامع گردشگری در این مکان مطالعه و عملیاتی می‌شود.

در این جلسه که همزمان به صورت ویدیو کنفرانس با سایر شهرستان‌های آذربایجان غربی برگزار شد دهیاران نظرات و پیشنهادات خود را با مسئولان استانی در میان گذاشتند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست