اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی از پوشش شبکه ارتباطی پایدار و با کیفیت برای ۸۰ درصد روستاهای بالای بیست خانوار در این استان خبر داد.

قاسم جلیلی نژاد با اشاره به آب و هوای سرد و موقعیت کوهستانی و همچنین قرار گرفتن بسیاری از روستاهای این استان در نقاط صعب‌العبور، گفت: تاکنون ۸۰ درصد روستاهای بالای بیست خانوار که در برنامه ششم توسعه به عنوان تکلیف قید شده است، در استان آذربایجان غربی تحت پوشش ارتباطی پایدار و باکیفیتی قرار گرفتند.

او ادامه داد :آذربایجان غربی دارای آب و هوای سرد، مناطق کوهستانی و ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه است و با این وجود تاکنون ۸۰ درصد روستاهای بالای بیست خانوار که در برنامه ششم توسعه نیز به عنوان تکالیف قانونی قید شده است، به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

وی افزود: اتصال روستاهای بالای بیست خانوار در حالی محقق شده است که اکثر تجهیزات تلفن همراه و ارتباطی وارداتی است و با این وجود توانستیم به برنامه ششم توسعه دست یابیم.

مدیرکل ارتباطات آذربایجان غربی با بیان اینکه شعار دولت سیزدهم «رسیدگی به مناطق روستایی است»، تصریح کرد: در این زمینه تلاش کردیم تا اینترنت روستایی را توسعه دهیم این در حالی است که در زمان وقوع بیماری کرونا و مطرح شدن موضوع آموزش مجازی اتصال به اینترنت خواسته روستاییان عزیزمان بود.

جلیلی نژاد تصریح کرد: طبق تاکید وزیر ارتباطات تا پایان امسال ۹۰ درصد روستاهای بیش از بیست خانوار و تا شهریور سال آینده همه روستاهای بالای بیست خانوار به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست