اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: درسال جاری سطح علمی پارک علم وفناوری استان به سطح دوم ارتقا یافت.

علی محمد نیکبخت عصر امروز ۱۵ شهریور در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: در سال جاری و به دلیل انجام فعالیت های علمی در پارک علم وفناوری استان سطح علمی پارک به سطح دوم ارتقا یافت.

نیکبخت با اشاره به اینکه امروزه یکی از مهمترین بازیگران زیست بوم فناوری، پارک های علم وفناوری هستند، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲۰ واحد فناور اعم از شرکت های فناور و دانش بنیان در پارک علم وفناوری آذربایجان غربی فعالیت دارند.

وی یاد آور شد: در پارک علم وفناوری آذربایجان غربی ۱۴هزارمتر فضای کاربردی با اشتغالزایی مستقیم برای ۵۰۰نفر در اختیار شرکت ها قرار گرفته است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه در سال جاری با وجود کرونا رشد خوبی را در بخش فروش محصولات تولیدی شرکت ها شاهد هستیم، خاطر نشان کرد: در سال گذشته حدود ۵۰۰ میلیارد ریال از مجموع محصولات تولیدی شرکت های حاضر در پارک استان به فروش رسید.

نیکبخت با اشاره به اینکه در سال گذشته پارک علم وفناوری آذربایجان غربی رتبه نخست را در جذب یارانه های نوآوری به خود اختصاص داد، اظهار کرد: در سال ۹۸، فن بازار ملی ایران در ارومیه شروع به کار کرد که یک مکانیزم هوشمند برای توسعه شرکت های فناورانه است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف  پارک های علم و فناوری ایجاد اشتغال برای شرکت های دانش بنیان است، افزود: در سال گذشته رویداد کار آفرین شو با جامعه هدف اشتغالزایی برای مدد جویان کمیته امداد استان و امضا تفاهم نامه عملیاتی اشتغال در صنعت گیاهان دارویی با اشتغالزایی برای ۲۰۰نفر دو اتفاق مهم در حوزه اشتغال بوده که توسط پارک انجام شده است.

تخصیص ۲ میلیارد تومان برای توسعه فعالیتهای پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

رییس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی هم گفت: ۶ میلیارد تومان درسال جدید برای توسعه فعالیت های پارک علم وفناوری استان در نظر گرفته شده است .

ناصر حضرتی پر افزود: در سال جاری ۶میلیارد تومان از منابع استانی برای توسعه فعالیت های پارک علم وفناوری استان در نظر گرفته شده که تاکنون بیش از دو میلیارد تومان از آن اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: حمایت از فعالیت های دانش بنیان سرلوحه سازمان برنامه و بودجه بوده و رویکرد استان حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی با تاکید به اینکه استان قابلیت های سنتی و دیرینه ای در زمینه فعالیت های دانش بنیان دارد، خاطر نشان کرد: در اسناد آمایش سرزمینی و چشم انداز استان تاکید ویژه ای به توسعه و حمایت از واحدهای فناورانه و شرکت های دانش بنیان شده است.
حضرتی پر یاد آور شد : در چند سال گذشته ۱۷میلیارد تومان برای توسعه فیزیکی ساختمان های پارک علم وفناوری آذربایجان غربی در نظر گرفته شده که تا کنون حدود ۱۱میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته و در مدت زمان کوتاهی این اعتبار به طور کامل تخصیص خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه پارک ها و شرکت های مستقر در آن موتور های محرکه در بخش توسعه اقتصاد دانش بنیان هستند، ادامه داد: باتوجه به وضعیت اقتصادی و تاکید اسناد بالادستی در کشور، رویکرد استان حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای فعالیت و ارزش افزایی است.

باید زمینه را برای بازگشت نخبگان به کشور فراهم کرد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید زیر ساخت و خلاء های علمی استان برای بازگشت نخبگان علمی تقویت و رفع شوند.

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر افزود: متاسفانه به دلیل عدم حمایت ها نخبگان علمی استان در کشورهای همسایه ما مشغول تحقیق و پژوهش هستند که باید با تقویت  زیرساخت و رفع خلاء های موجود، زمینه را برای بازگشت آن ها فراهم سازیم.
وی با تاکید بر اینکه ارتقای جایگاه کشور در فن آوری و تولید دانش، نیازمند تقویت عزم ملی دراین حوزه است، تصریح کرد: با وجود رشد آموزش، توسعه فناوری در کشور کاهش یافته که باید این موضوع آسیب شناسی شود.
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه جهش نخبگان را در کشور باید توسعه داد، اظهار کرد: باید مشکلات ثبت اختراع نوآوران ومخترین حل شده وحمایت های مالی از آنها افزایش یابد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: به دلیل همسایگی استان باچند کشور نیاز است از نظرعلمی وفناوری با این کشورها تبادل علمی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست