اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده ارومیه در مجلس با اشاره به افزایش بیماران صعب‌العلاج به ویژه اوتیسم در کشور، خواستار راه‌اندازی نهضت ملی شناسایی بیماران صعب‌العلاج و اوتیسم در کشور شد.

 سیدسلمان ذاکر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی گفت: امروز شاهد افزایش بیماران صعب‌العلاج به ویژه اوتیسم در کشور هستیم و برای مردم جای تعجب دارد که وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی در این خصوص چه میزان قدرت تشخیص داشته‌اند.

نماینده ارومیه در مجلس تصریح کرد: بعد از ۵ سال خانواده‌ها متوجه بیماری فرزندشان می‌شوند و سپس در حوزه‌های حمایتی بهزیستی اعم از پیش‌بینی مراکز درمانی، تفریحی، آموزشی، گفتاردرمانی و … کوتاهی صورت می‌گیرد.

او تاکید کرد: لذا درخواست می‌شود نهضت ملی برای شناسایی بیماران صعب‌العلاج و اوتیسم قبل و بعد از ازدواج راه‌اندازی شود تا کشور دچار مشکل نشود.

١٨ اردیبهشت را روز جهانی تالاسمی و بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نامیده‌اند. بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به آن دسته از بیماری‌هایی گفته می‌شود که در جامعه عمومیت نداشته و برای درمان آنها شرایطی ویژه‌ای باید فراهم شود. درواقع این بیماری‌ها درمان دائمی ندارند و فرد تا آخر عمر این بیماریها را خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست