اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: هیچگونه نگرانی در خصوص تامین کالاهای اساسی وجود ندارد.

جعفرصادق اسکندری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هیچگونه نگرانی در خصوص تامین کالاهای اساسی وجود ندارد گفت: اقلام اساسی مورد نیاز مردم در انبارها به وفور موجود است و تنها دلیل کمبود در بازار مشکل حمل و نقل بوده و این موضوع هم با تدابیر هیئت دولت مرتفع شده است.

اسکندری افزود: مراجعه کثیری از هموطنان به صورت همزمان به فروشگاه ها و خرید بیش از حد نیاز خود موجب برهم خوردن عرضه و تقاضا در بازار شده و سبب افزایش قیمت کالاها در بازار می باشد.

وی تصریح کرد: برای حل مشکل ناوگان حمل و نقل و رانندگان استان تعداد ۵ هزارو ۸۰۰ حلقه لاستیک ماشین آلات سنگین توزیع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: جهت کنترل بازار در بازه زمانی فروردین تا ۱۴ مهر امسال، تعداد ۱۱۲ هزار مورد بازرسی در استان صورت گرفته است اظهار کرد: در این زمینه ۴۵۵۳ پرونده تشکیل با ۵۱۲۸ نوع تخلف کشف شد و ارزش پرونده‌ها بیش از ۲۵۴ میلیارد تومان بوده و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی ادامه داد: با مقایسه عملکرد فوق نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۵۴ درصد افزایش در عنوان تخلف، ۵۱ درصد افزایش در تشکیل پرونده، ۵۹ درصد از نظر تخلف و یک هزار و ۹۳ درصد افزایش در ارزش ریالی پرونده ها بوده است .

اسکندری گفت: در بررسی پرونده های ۱۴ نفر اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت کننده ارز دولتی در استان ۱۲ مورد تخلف آنها محرز گردید که ۶ مورد مربوط به عدم اجرای تعهدات در قبال دریافت ارز دولتی بوده و ۶ مورد هم گرانفروشی انجام داده اند که در مجموع تخلفات به ارزش بیش از ۱۸۵ میلیارد تومان بوده و پس از تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح ارجاع گردید.

وی افزود: تعداد ۲۳۹۲ مورد بازرسی توسط کارشناسان از اول سالجاری صورت گرفته و تعداد ۶ واحد انبار از اول سال تا به امروز منجر به تشکیل پرونده به ارزش ۳۱ میلیارد تومان باعنوان احتکار، عدم اعلام موجودی و… شده و جهت رسیدگی نهایی پرونده ها به اداره کل محترم تعزیرات حکومتی ارسال شده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی یادآورشد: پرونده های متشکله از واحدهای انبار مربوط به کالاهای، برنج، شکر، روغن موتور، لاستیک خودرو، انواع شوینده ها، تخم مرغ، ماکارونی، پکیج، لوازم خانگی و … می باشند.

وی با اشاره به اینکه در مدت زمان مذکور تعداد ۲ هزار و ۷۵۵ مورد شکایات قابل پیگیری اخذ شده است افزود: از مجموع شکایات دریافتی، ۸۸۱ گزارش مربوط به ناظران افتخاری بوده است.

اسکندری اظهار کرد: هموطنان گرامی می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران فروشی، کم فروشی و تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب و … را بصورت حضوری یا تلفنی از طریق شماره تلفن ۱۲۴ نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت از ساعت ۷٫۳۰ صبح الی ۲۰ عصر با کارشناسان در میان بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست