اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت سیزدهم با حمایت ریاست جمهوری، اعتبارات ویژه برای احیای دریاچه ارومیه تعیین و تخصیص داده است.

محمدصادق معتمدیان در گفتگو با شبکه بین المللى سحر آذرى با اشاره به رویکرد نظام جمهوری اسلامی ایران درخصوص توجه به مسائل زیست محیطی، افزود: کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با رویکرد جدید دولت سیزدهم و با حضور معاونین رئیس جمهور و وزرا تشکیل شده و بخش قابل توجهی از مسئولیت و پیگیری ها به آذربایجان غربی سپرده شد.

وی همچنین تهیه ۲۶ طرح و برنامه برای احیای دریاچه ارومیه را یادآور شده و خاطرنشان کرد: بهره برداری از پروژه انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه به طول ۳۶ کیلومتر، یکی از این طرح ها بوده و فازهای بعدی نیز به زودی اجرا خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی به افتتاح هر سه ماه یک پروژه درخصوص احیای دریاچه ارومیه نیز اشاره کرده و افزود: تدابیری برای استفاده بهینه از آب در حوضه دریاچه ارومیه اندیشیده شده و نظارت بر روند انتقال آب به دریاچه با جدیت تداوم خواهد داشت.

معتمدیان همچنین با تاکید بر ضرورت استفاده از کشاورزی مدرن جهت کاهش مصرف آب در منطقه، تصریح کرد: با استفاده از سیستم های نوین آبیاری، تداوم نهضت گلخانه ای و کاشت محصولات کم آب بر، شاهد کاهش مصرف آب و افزایش درآمد مردم منطقه در حوزه کشاورزی خواهیم بود.

وی در ادامه وضعیت کنونی دریاچه ارومیه را نتیجه شرایط نزدیک به ۲۰ سال اخیر دانسته و افزود: تحولاتی چون تغییرات اقلیمی، کاهش بارندگی، مصرف زیاد آب و برداشت مازاد از چاه های منطقه، شرایط کنونی دریاچه ارومیه را موجب شده است.

استاندار آذربایجان غربی به برنامه ریزی های مختلف برای مدیریت آب در حوضه دریاچه ارومیه نیز اشاره کرده و ادامه داد: با بهره برداری از طرح های احیای دریاچه ارومیه و بارندگی های اخیر، شاهد افزایش ۱۷ سانتیمتری ارتفاع آب دریاچه در روزهای گذشته بوده ایم.

معتمدیان همچنین با اعلام اینکه تامین آب آشامیدنی مردم در اولویت است، اضافه کرد: برخلاف تصور، احداث سدهای حوضه دریاچه ارومیه، در مدیریت آب و تامین آب آشامیدنی مردم منطقه نقش چشمگیری داشته است.

وی در ادامه به برنامه ریزی ها برای تثبیت وضعیت دریاچه ارومیه اشاره کرده و افزود: در کنار انتقال آب از حوضه های مختلف به دریاچه ارومیه، شرایط اقلیمی نیز در تثبیت وضعیت دریاچه تاثیرگذار است.

استاندار آذربایجان غربی در پایان با اشاره به اهمیت استفاده از مطالعات علمی و ظرفیت دانشگاه ها برای نجات دریاچه ارومیه، گفت: از ظرفیت های بین المللی نظیر همکاری مستمر کشور ژاپن، برای احیای دریاچه ارومیه استقبال می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست