اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  استاندار اربیل اقلیم کردستان گفت: کردستان عراق خواهان استفاده از تولیدات مجتمع پتروشیمی مهاباد و تسهیل در امر صادرات آن در راستای منافع مشترک برای طرفین است.

امید عبدالرحمان حسن روز سه شنبه در بازدید از شرکت پتروشیمی مهاباد افزود: وجود واحد صنعتی و تولیدی عظیم شرکت پتروشیمی مهاباد برای منطقه مایه دلخوشی بوده و ما هم به سهم خود خواهان استفاده از محصولات تولیدی آن برای تامین مواد اولیه در شمال عراق هستیم.

وی با اشاره به نزدیک بودن این مجتمع پتروشیمی با کردستان عراق، ادامه داد: علاوه بر واردات محصولات این شرکت در بخش استفاده از تجربیات صنعتکاران منطقه و همچنین سرمایه گذاری در بخش های صنایع پایین دستی نیز درخواست همکاری با پتروشیمی مهاباد را داریم.

استاندار اربیل اقلیم کردستان اظهار داشت: وجود واحدهای تولیدی از این دست در استان های همجوار با شمال عراق فرصت خوبی برای تبادل تجربیات موفق اقتصادی و همچنین بازار هدف برای منطقه است که اقلیم کردستان از آن استقبال خواهد کرد.

فرماندار ویژه مهاباد هم در این بازید ضمن معرفی پیشینه تاریخی این شهرستان،  بیان کرد: واحدهای صنعتی فعال، پتروشیمی و شرایط مناسب برای سرمایه گذاری می تواند مهاباد را به یکی از مناطق جذاب برای سرمایه گذاران خارجی معرفی کند.

استاندار اربیل: کردستان عراق خواستار استفاده محصول پتروشیمی مهاباد است

عارف خدرلو با بیان اینکه مهاباد از لحاظ شاخص های توسعه ای در رتبه های برتر استان قرار دارد، اضافه کرد: گردشگری و جذب توریست یکی دیگر از پتانسیل های مهم این شهرستان است که با استفاده صحیح از این موقعیت زمینه کسب درآمد و ارز آوری را برای کشور خواهد داشت.

وی، محصولات کشاورزی را از دیگر توانمندهای شهرستان دانست و گفت: بازارهای هدف در کشورهای همسایه و همچنین تسهیل صادرات محصولات کشاورزی از جمله تولیدات سیب، لبنیات و گوشت مرغ  باید مورد توجه استان های مرزی آذربایجان غربی و اربیل عراق باشد.

او اضافه کرد: تبادل علمی و استفاده از ظرفیت دانشگاه های طرفین نیز در راستای توسعه منطقه از دیگر پتانسیل های موجود برای تبادل و رونق بخش های مختلف توسعه ای است که در آینده باید به آن اهتمام داشت.

به گزارش ایرنا،  مجتمع پتروشیمی مهاباد به عنوان بزرگترین واحد صنعتی آذربایجان غربی و یکی از فعال‌ترین مجتمع های کشور در این حوزه در سال ۱۳۹۵ به طور رسمی به بهره برداری رسید و هم اکنون سالانه حدود ۳۴۵ هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین و ۳۰ هزار تن بوتن یک را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می کند.

امید عبدالرحمان حسن، در سفر خود به آذربایجان غربی در نشست بررسی راهکارهای توسعه روابط آذربایجان غربی و استان اربیل عراق که با حضور مسوولان عالیرتبه و مرزی ۲ طرف در ارومیه برگزار شد حضور پیدا کرد و با استاندار آذربایجان غربی نیز دیدار و گفت و گو کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست