اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : در نشستی که بیش از بیش از ۳ ساعت بطول انجامید دبیران احزاب و تشکل های سیاسی دیدگاه ها و نکته نظرات خود در خصوص روند فعالیت احزاب،توسعه سیاسی و بهبود شاخص های توسعه اقتصادی را با استاندار شهریاری در میان گذاشتند.

استاندار آذربایجان غربی در این نشست با اشاره به جایگاه احزاب ، گسترش فرهنگ حزبی را در کشور زیربنای توسعه سیاسی دانست و گفت: امروز جامعه نیازمند تزریق امید است و نقش احزاب و تشکل های سیاسی در این امر بسیار حائز اهمیت بوده چرا که ناامیدی اثرات منفی بر روند توسعه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی؛ محمد مهدی شهریاری افزود: در روزهای نخستی که افتخار خدمتگذاری به مردم آذربایجان غربی نصیب بنده شد از هم گسستگی بسیاری در بین احزاب وجود داشت و این مسئله برای بهبود روند توسعه استان شایسته نبود.

وی با بیان اینکه کارکرد احزاب نباید فصلی و معطوف به موسم انتخابات باشد، افتتاح خانه احزاب در آذربایجان غربی را راهکاری موثر برای تحرک و پویایی احزاب و نقش آفرینی آن ها در روند بیش از پیش توسعه استان دانست و گفت: برگزاری سه نشست با دبیران احزاب و تشکل های سیاسی از ابتدای سالجاری، نشست های جداگانه با احزاب و راه اندازی خانه احزاب بیانگر نگاه ویژه مدیریت استان به کارکرد احزاب است.

به توانمندی بانوان در مناصب مدیریتی اعتقاد داریم

استاندار آذربایجان غربی در ادامه این نشست در پاسخ به سوال یکی از دبیران احزاب سیاسی مبنی بر آخرین وضعیت بکارگیری بانوان در مناصب مدیریتی، ضمن اشاره به استفاده از بانوان در مناصبی چون بخشدار و معاون فرماندار و مدیرکل و معاون در ادارات و سازمانهای مختلف از معرفی و پیگیری انتصاب چندنفر از بانوان توانمند استان برای مدیرکلی برخی ادارات خبر داد.

محمد مهدی شهریاری افزود: پیگیر انتصاب بانوان در پست های مدیریتی هستیم اما بخشی از تعلل بر برخی دیدگاه های منفی و نیز بررسی های زمانبر وزارتخانه های مربوطه ارتباط دارد.

وی با اشاره به اینکه کارهای بزرگی در حوزه توجه به بانوان انجام گرفته است افزود: در همه شهرستانها پارلمان مشورتی بانوان تشکیل شده و در آینده نزدیک پارلمان مشورتی استان نیز برگزار می شود.

دانشجویان و نخبگان را رمز موفقیت استان می دانیم

استاندار شهریاری در ادامه به سیاست های مدیریت استان در خصوص استفاده از نظرات دانشجویان و نخبگان برای بهبود شاخص های توسعه ای اشاره کرد و گفت: بصورت مرتب با دانشجویان و نخبگان استان نشست و دیدار داریم چرا که معتقدیم نزدیکی هر چه بیشتر دانشگاه و صنعت استان کلید توسعه استان است.

وی ادامه داد: بارها به دانشگاهیان اعلام کرده ایم که هر طرحی که برای توسعه استان مدنظر دارند می توانند در جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان طرح کنند تا مورد حمایت قرار بگیرند.

تنوع قومی و دینی در آذربایجان غربی فرصتی مغتنم برای توسعه پایدار است

او دیدگاه و سیاست استانداری در قبال اقوام و ادیان در استان را سیاست های دولت دانست و افزود: برخلاف عده ای که تنوع قومی را تهدید می دانند معتقدیم این تنوع فرصتی مغتنم برای توسعه است و بر همین اساس خود را مجری سیاستهای دولت می دانم و توجهی به کارشکنی ها ندارم.

وی ادامه داد: تا جایی که می توانیم باید نسبت به حل گسست های اجتماعی و کاهش تنش ها کمک کرد.

سهمیه سوخت مرزنشینان بر اساس مصوبه هیات دولت هزینه می شود

استاندار آذربایجان غربی در ادامه به ریشه کن کردن رانت ایجاد شده در فروش سهمیه سوخت مرزنشینان اشاره کرد و گفت: آذربایجان غربی ۱۲ هزار تن سهمیه سوخت دارد که این میزان از سهمیه پرداختی به استانهایی چون خراسان رضوی،ایلام،خوزستان،سیستان و بلوچستان،کردستان و کرمانشاه بیشتر است.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیات دولت باید درآمد حاصل از فروش سوخت به حساب مرزشینان ساکن در نوار ۲۰ کیلومتر مرز واریز شود.

شهریاری گفت: در طول ۳ سال قبل از شروع بکار بنده استانداری ۱۵ میلیارد تومان از قبل فروش سهمیه سوخت درآمد داشت که ۵ میلیارد آن در دو نوبت آنهم برای هر خانوار ۱۰۰ هزارتومان برای ۲۵ هزار خانوار ساکن در نوار ۲۰ کیلومتر مرزی شهرستانهای اشنویه،سردشت و پیرانشهر واریز شده بود.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: سهمیه سوخت استان در مرداد ۹۶ به ۸۰ هزار تن،در شهریور ۹۶ به ۷۰ هزار تن و همان روزی که بنده معارفه شدم ۴۰ هزار تن سهمیه سوخت به برخی افراد واگذار شده بود.

شهریاری با بیان اینکه بسیاری این مجوزهای سوخت مرزشینان را در بنگاه های معاملاتی خرید و فروش می کردند و از این راه درآمدهای میلیاردی کسب می کردند گفت: این وضعیت آشفته باعث شد تا روند را محدود و قانونمند کنیم.

و در این راستا در دو سال گذشته ۴۵۰ میلیارد تومان از محل سهمیه سوخت به خزانه واریز و ۹۷ میلیارد تومان نیز برای ۸۵ هزار خانوار ساکن در نوار ۲۰ کیلومتر مرز هزینه شد.

استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد : از مجموع ۹۷ میلیارد تومان، ۷۰ میلیارد تومان بر اساس مصوبه هیات دولت بحساب خانوارهای ۲۰ کیلومتر نوار مرزی واریز و مابقی هم برای تغذیه رایگان دانش آموزان در همین مناطق،بیمه حوادث منازل روستایی،بازگرداندن بازماندگان از تحصیل به چرخه علم آموزی، هزینه پیش دبستانی ها و نیز کمک به ۳ هزار دانش آموز بی بضاعت تحت پوشش کمیته امداد و کمک به بیماران صعب العلاج مناطق نوار مرزی تخصیص یافت.

از نظر مشورتی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای توسعه استفاده می کنیم

استاندار آذربایجان غربی در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه تعامل با نمایندگان مجلس، ضمن تاکید بر اصل استقلال قوا تصریح کرد: نمایندگان مجلس چون نمایندگانی برآمده با رای و نظر مردم هستند محترم می دانیم و تا به امروز هم در فضایی همدلانه از نکته نظرات آنان در روند توسعه استان بهره گرفته ایم اما این مسئله به معنای سپردن امور به نمایندگان نیست.

وی گفت: همه تلاش ما تقویت اتحاد مابین نمایندگان مجلس برای همصدا شدن در روند توسعه ملی و استانی است.

برخی از گروه های سیاسی اعتقادی به وحدت و همدلی ندارند

شهریاری با اشاره به اینکه شرایط خاص و متفاوت کشور ایجاب می کند تا وحدت و همدلی بیش از پیش تقویت و جاری شود افزود: متاسفانه علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ وحدت و یکپارچگی، برخی گروه های سیاسی با تخریب دولت با دیدگاه هایی افراطی گوش به فرمان رهبری هم نیستند.

وی تصریح کرد: با وجود همه کارشکنی های بین المللی و بعضا داخلی ثبات سیاسی و اقتصادی روز به روز در کشور مستحکم تر می شود.

شهریاری ادامه داد: امروز همه احزاب و گروه های سیاسی باید با دمیدن بر امید در جامعه نسبت به جلب مشارکت در انتخابات و پرشور کردن این فضا جهت رقابتی قاتونمند و مشارکتی مثال زدنی اقدام نمایند.

در این نشست برخی دبیران احزاب و تشکل های سیاسی دیدگاههای خود را در موضوعات مختلف بیان نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست