اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : فرماندار سلماس از تخریب کامل ۷ منزل روستایی دراثر سیل دیروز این شهرستان خبر داد.

مرتضی اصغری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، با اشاره به آمار تلفات سیل دیروز سلماس گفت: عصر دیروز بارش شدید تگرگ به میزان ۵۰مترمکعب در ثانیه سبب وقوع سیل شدید در ۹ روستای شهرستان سلماس شد .

اصغری بیان کرد: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه انجام شده توسط اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان و هماهنگی مطلوب بین نیروهای عمل کننده در سیل، تلفات جانی نداشتیم و فقط ۵ مصدوم در اثر سیل به بیمارتان اعزام شدند که از این تعداد فقط یک نفر بستری شده و بقیه مصدومین مداوا و مرخص شده اند.

وی افزود: این سیل موجب وارد آمدن خسارات زیاد به زمین های کشاورزی، تلفات احشام و دام های روستاییان و نیز خسارت جدی به ۲۰ واحد مسکونی روستایی از جمله تخریب کامل ۷ منزل مسکونی در این روستاها شده است.

رییس ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان سلماس تصریح کرد: برق و راه ارتباطی دو روستای سیل زده قطع می باشد و راه روستایی یکی ازروستاها بازگشایی شده و نیروهای راهداری و خدماتی و اداره برق در حال تلاش برای بازگشایی مسیرهای ارتباطی و تامین برق روستاها هستند.

اصغری خاطرنشان کرد: خوشبختانه در ساعات اولیه وقوع سیل تمامی امکانات و ماشین آلات شهرستان به همراه نیروهای خدماتی وارد صحنه شدند و چادرهای اسکان اضطراری به همراه اقلام امدادی و زیستی موردنیاز خانوارهای روستایی تامین شده است و امیدواریم به زودی زندگی مردم را به حالت عادی برگردانیم.

شناسایی ۳۶ خانوار آسیب دیده در اثر سیل این شهرستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی از شناسایی ۳۶ خانوار آسیب دیده در اثر سیل این شهرستان خبرداد.

سعید رهبر سوره دربازدید از روستاهای سیل زده سلماس با اشاره به وقوع سیل در عصر روز گذشته اظهار کرد: در این حادثه۹ روستای این شهرستان دچار سیلاب شده‌اند و عملیات امداد رسانی در این روستاها همچنان ادامه دارد .

وی با اشاره به اسامی روستاهای درگیر سیلاب در سلماس افزود: سیل زندگی مردم روستاهای پیکاچیک، دیرعلی، سیلاب، سرای‌ملک، هدر، مغانجوق، وردان، صدقیان، حبشی و قزلجه را تحت تاثیر قرار داده است .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در پی وقوع سیل در روز گذشته با هماهنگی EOC ستاد بلافاصله تیم‌های ارزیابی از پایگاه‌های کمربندی سلماس و قره‌تپه به مناطق سیل‌زده جهت بررسی وسعت حادثه و برآورد خسارات احتمالی به منطقه اعزام شدند .

رهبر سوره تصریح کرد: در ادامه نیز تیم پشتیبان واکنش سریع از ستاد و تیم پشتیبان از نقده جهت انتقال تجهیزات و اقلام تخصصی سیلاب جهت امدادرسانی به آسیب‌دیدگان و آغاز عملیات تخلیه احتمالی آب از منازل مسکونی و برآورد نیازهای منازل سیل‌زده وارد عمل شدند .

وی گفت: طبق آخرین اخبار رسیده تعداد ۳۶ خانوار آسیب‌دیده در روستاهای سلماس مورد شناسایی قرار گرفتند که از این تعداد چهار خانوار در روستای پیکاچیک و ۳۲ خانوار در روستای دیرعلی زندگی می‌کنند .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی با اشاره به لیست اقلام توزیعی در مناطق سیل‌زده سلماس تصریح کرد: اقلام زیستی شامل ۸ دستگاه چادر، ۱۱۰ تخته پتو، ۲۰ تخته موکت، ۱۴۰ کیلوگرم نایلون پوشش چادر و طناب پلاستیکی در حال انجام تاکنون در این مناطق توزیع شده است.

وی بیان کرد: اقلام غذایی توزیع شده توسط جمعیت هلال احمر سلماس شامل ۷۰ پرس غذای گرم، ۲۴۰ بطری آب معدنی، ۱۰ بسته نان، چهار کیلوگرم خرما- ۱۰ بسته بیسکویت و ۴۶ بسته غذایی است .

رهبرسوره اظهار کرد: در این عملیات تاکنون ۹ دستگاه خودرو شامل ۲ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه وانت کمک‌دار، یک ست نجات، یک دستگاه پژو، ۳ دستگاه هایلوکس و ۳ دستگاه خودرو از سایر ادارات شامل ۲ دستگاه از شبکه بهداشت و یک دستگاه از منابع طبیعی وجود داشته است .

وی عنوان کرد: اقلام ارسالی جهت پر کردن انبار امدادی سلماس تا این لحظه شامل ۴۰ دستگاه چادر، ۱۳۰ تخته پتو، ۷۰تخته موکت و ۹۵ بسته غذایی برای ۷۲ ساعت بوده است .

رهبرسوره خاطرنشان کرد: این عملیات همچنان با تلاش و همت امدادگران، نجاتگران و حضور معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی، رئیس جمعیت هلال احمر سلماس و همکاری مسئولان شهرستانی همچنان ادامه دارد.

 عملیات امداد رسانی به سیل زدگان سلماس ادامه دارد 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی بابیان اینکه  عملیات امداد رسانی به سیل زدگان سلماس ادامه دارد  گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر تا عادی شدن شرایط در مناطق سیل زده سلماس حاضر خواهند بود و به تامین نیازهای روستاییان عزیز خواهند پرداخت.

رضا مسافر در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص سیل رودخانه دیرعلی سلماس گفت: عصر روز گذشته به دنبال اعلام خبر وقوع سیل در روستای دیرعلی سلماس که ۸روستای دیگر را نیز تحت تاثیر قرار داده بود، تیم های ارزیابی جمعیت هلال احمر سلماس به سرعت عازم منطقه شده و به ارزیابی شرایط و میزان خسارات وارده پرداختند.

مسافر بیان کرد: بر اساس بررسی ها ۸ منزل مسکونی دچار آبگرفتگی شده بود که چادرهای امدادی و بسته های غذایی ۷۲ ساعته در اختیار خانوارهای آسیب دیده قرار گرفت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به در دست بررسی بودن میزان دقیق خسارات وارده به منازل و روستاها توسط مراجع ذیصلاح، خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال تداوم حادثه و وجود تبعات بعدی برای روستاییان ، نیروهای جمعیت هلال احمر تا رفع کامل خطر و بازگشت مردم به روال عادی زندگی شان در روستاهای سیل زده حاضر خواهند بود و به تامین نیازهای روستاییان خواهند پرداخت.

وی افزود: نیروهای جمعیت هلال احمر همچنین ۲ نفر از روستاییان گرفتار در سیل را از آب نجات داده و به مرکز درمانی انتقال دادند و برابر گزارشات وضعیتشان مساعد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست