اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به وجود ضعف های زیرساختی در مسیر توسعه آذربایجان غربی، این استان برای حفظ روزهای ماندگار در شاخص های اقتصادی نیازمند توجه ویژه دولت و مجلس است.

 محمدمهدی شهریاری امروز سه شنبه (۱۴ آبان) در مراسم افتتاح نیروگاه ۱۵۰ مگاواتی برق آبی سردشت اظهار کرد: حضور ریاست محترم مجلس شورای اسلامی در استان را غنیمت شمرده و اعلام می داریم ضعف در حوزه زیرساخت های اساسی توسعه استان به ویژه راه، حمل و نقل زمینی و ریلی، بهداشت و آموزش به دلیل ناکافی بودن سرمایه گذاری های بخش عمومی وجود دارد.

او تصریح کرد: از جمله در حوزه زیرساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی، شکاف شاخص های توسعه یافتگی استان با میانگین کشوری و نیز کمبود منابع بانکی به منظور تامین مالی بنگاه های اقتصادی نیازمند تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش، می طلبد تا مجلس همراه با دولت عنایت ویژه ای به این استان داشته باشد.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: اصلاح لوایح اقتصادی ارائه شده توسط دولت یا طرح های مرتبط با هدف ایجاد توازن به نفع استان های کمتر توسعه یافته، ارائه طرحی مستقل به منظور رفع محرومیت استان های کمتر توسعه یافته به مجلس و تصویب آن، مستثنی نمودن استان آذربایجان غربی از برخی ممنوعیت های قانونی در صادرات و واردات مرتبط با فرآوری محصولات کشاورزی، کمک به دولت در جهت ایجاد زیرساخت های اقتصادی این استان با استفاده از منابع اعتباری صندوق توسعه ملی و سایر منابع اعتباری به منظور ارتقای امنیت ملی و سطح معیشت ساکنان استان های مرزی از دیگر موضوعاتی است که مجلس محترم می تواند برای پایداری استان در جدول توسعه مندی همراهی نماید.

لزوم مساعدت مجلس برای همراهی با دولت در رفع محرومیت سردشت

شهریاری با اشاره به ظرفیت طبیعی و معنوی شهرستان سردشت در حوزه های گردشگری و کشاورزی گفت: متاسفانه به دلیل برخی غفلت ها و ناهماهنگی ها در سنوات گذشته، غبار عقب ماندگی و توسعه نیافتگی به رغم منابع سرشار منطقه بر رخسار این شهرستان نشسته است

او افزود: سردشت می تواند در مدت کوتاهی پیشرفت محسوس و چشمگیری داشته باشد که در این مسیر عنایت ویژه مجلس محترم در خصوص موضوعاتی چون برقراری ترانزیت مسافری در مرز رسمی کیله، افزایش شاخص بهره مندی شهرستان از راه های آسفالته روستایی برای رسیدن به میانگین کشوری و کمک به تهیه طرح مطالعاتی جامع گردشگری سردشت به لحاظ بهره مندی از ظرفیت هایی چون جنگل های میرآبادرا شامل می شود.

شهریاری ادامه داد: بهبود زیرساخت های حمل و نقلی و بهره مندی سردشت از اعتبارات مهار آبهای مرزی و آبی نمودن اراضی دیم و رسیدگی به نیازهای درمانی و حمایتی جانبازان عزیز بمباران شیمایی سردشت و ایجاد منطقه آزاد تجاری به جهت ظرفیت های بالقوه اقتصاد مرزی و بازارهای داخلی که به طور قطع مساعدت مجلس برای همراهی با دولت در رفع محرومیت از این خطه شهیدپرور بسیار حائز اهمیت است.

او با اشاره به تلخکامی هایی که دشمن به منظور متوقف ساختن قطار توسعه کشور در پیش گرفته است، اظهار کرد:  با تدابیر اتخاذ شده از سوی مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهور و مجلس گرانقدر، در آذربایجان غربی همصدا با دیگر نقاط ایران عزیز، آهنگ توسعه طنین انداز شده و دستاوردهای درخشانی که استان در حوزه های بهبود فضای کسب و کار، افزایش نرخ مشارکت اقتصادی، رشد سرمایه گذاری و صادرات و کاهش نرخ بیکاری و تورم به دست آورده موید این مدعاست.

شهریاری ادامه داد: آذربایجان غربی برای دومین فصل پیاپی در تابستان امسال رتبه نخست کسب و کار کشور را کسب کرده است. این در حالیست که رتبه استان در سال ۹۶، ۲۰ بوده است.

او اضافه کرد:  مرکز آمار ایران نیز ضمن اعلام کاهش ۶ درصدی نرخ بیکاری در استان و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی،رشد صادرات غیرنفتی و کاهش نرخ تورم و کسب جایگاه نخست در این زمینه موید اتفاقات بی نظیری است که استان تا به امروز تجربه نکرده بود‌.

آذربایجان غربی گره‌گشایی مطمئن برای عبور از گذرگاه‌های سخت اقتصادی

مقام عالی استان  با اشاره بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان در دولت تدبیر و امید تا به امروز گفت: اقدامات درخور شایسته دولت به‌ویژه در یک سال اخیر از رشد اقتصادی گرفته تا رشد جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی و اشتغال‌زایی بیانگر آهنگ رو به رشد توسعه و پیشرفت در این سرزمین است و بستر توسعه شکل‌گرفته در استان در ادامه سیاست‌های توسعه متوازن و عادلانه‌ای است که از ۲ سال قبل در استان اجرایی شده است.

او تاکید کرد: استان آذربایجان‌غربی به جهت موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد و بهره‌مندی از ظرفیت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بازارچه‌ها و پایانه های مرزی توانایی آن را دارد تا در شرایط ظالمانه تحریم بتواند، گره‌گشایی مطمئن برای عبور از گذرگاه‌های سخت اقتصادی باشد.

شهریاری ادامه داد: مردمان این دیار از اقوام و ادیان مختلف امروز در حالی رنگین کمانی از وحدت و همدلی را در شمال غربی ایران به منصه ظهور گذاشته اند که این امر خود اصلی ترین دلیل اتفاقات درخشانی است که استان در این روزها تجربه می کند‌.

او بیان کرد:  فارغ از همه دسیسه چینی هایی که برای ضربه زدن به این وحدت از سوی دشمنان صورت می گیرد در این استان که رشادت شهدای گرانقدر چون باکری و امینی و شهدای بمباران شیمیایی سردشت و ۱۲ هزار شهید گرانقدر را برای پایداری این نظام مقدس تقدیم نموده، مصمم تر از همیشه برای اعتلای ایران و این سرزمین شهیدپرور تلاش می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست