اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: تب‌سنج غیرتماسی دستی برای نخستین بار در کشور با کمترین میزان خطا توسط محققان شرکت دانش‌بنیان بهینه فرآیند الکترونیک از شرکت‌های مستقر در این پارک تولید شد.

 علی‌محمد نیکبخت با بیان اینکه این تب‌سنج دمای بدن را به صورت لحظه‌ای نشان می‌دهد به ایرنا گفت: نمونه خارجی این دستگاه حدود ٠.۴ درجه خطا دارد ولی این محصول میزان تب را با ٠.٢ درجه خطا نشان می‌دهد.

او ادامه داد: محصول تولیدی این شرکت دانش‌بنیان یک سال گارانتی و پنج سال خدمات پس از فروش دارد.

نیکبخت با اشاره به قیمت این محصول و نمونه خارجی آن بیان کرد: نمونه خارجی این تب سنج با قیمت حدود سه تا پنج میلیون تومان به فروش می‌رسد در حالی که محصول تولیدی این شرکت ۵٠ درصد ارزان‌تر است.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: ٧٠ درصد مواد اولیه این محصول دانش‌بنیان از داخل کشور تامین می‌شود.

او با اشاره به توانایی تولید این شرکت دانش بنیان اظهار داشت: در صورت تامین نقدینگی این شرکت توانایی دارد ماهانه ۵٠٠ تا یک‌هزار عدد تب‌سنج را تولید و روانه بازار کند.

به گفته نیکبخت؛ شرکت دانش بنیان بهینه فرآیند الکترونیک اعلام کرده که توانایی کالیبراسیون تب‌سنج‌های خارجی را دارد و تمامی دارندگان این محصولات در کل کشور می‌توانند از این فرصت بهره ببرند.

مشکلات پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

به گزارش کردپرس، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، اظهار کرد: پارک آذربایجان غربی با ۱۰۴ شرکت مستقر و ۵۰۰ نیروی فعال، مشغول به فعالیت است که از این میزان۵۷ نفر دارای دکتری تخصصی و ۲۰ نفر هیات علمی دانشگاه ها هستند.

او افزود: این شرکت ها در سال ۹۸، چهل میلیارد تومان فروش داشته است و زنجیره فناوری در پارک بصورت پیش رشد، رشد و تجاری سازی است.

نیکبخت گفت: ما در مسیر این زنجیره با مشکلات و موانعی روبه رو هستیم که باید به آنان رسیدگی شود. از آن جمله محوطه سازی ۸ هزار مترمربع از فضای فیزیکی پارک، نبود صندوق پژوهش و فناوری، محصور نبودن فضای فیزیکی پارک برای  اعمال قوانین گمرکی و مشکلات معارض ملکی از برخی مشکلات موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست