اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی، با تاکید بر رفع موانع و مشکلات در حوزه های مختلف بویژه حوزه اقتصادی استان ، تصریح کرد: رفع موانع اقتصادی از اولویت های اصلی دولت سیزدهم است و باید با جدیت پیگیری شود.

محمدصادق معتمدیان در دیدار مدیران زیر مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی در استان، اظهار کرد: مجموعه ادارات زیر مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی بازوهای اجرایی دولت هستند، چرا که اولویت های اول کشور در شرایط کنونی موضوعات اقتصادی است.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر رفع موانع و مشکلات در حوزه های مختلف بویژه حوزه اقتصادی استان ، تصریح کرد: رفع موانع اقتصادی از اولویت های اصلی دولت سیزدهم است و باید با جدیت پیگیری شود.

وی ادامه داد:  در جهت رفع موانع اقتصادی استان نیاز به هم افزایی ، هم اندیشی و استفاده همه جانبه از ظرفیت های استان هستیم.

معتمدیان با بیان اینکه باید فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری استان شناسایی و به مردم و بویژه سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی شود، گفت: حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان زمینه را برای ایجاد جهش های اقتصادی در استان فراهم خواهد کرد و در این زمینه ضروری است بسته ها و مشوق های های سرمایه گذاری تهیه و در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت روانسازی فرآیند های سرمایه گذاری در استان اظهار کرد: موضوع روان‌سازی فرایند سرمایه گذاری با حذف فرایند های اضافی و رفع موانع موجود در اجرای پنجره واحد سرمایه گذاری در دستگاه های مربوطه باید بصورت ویژه پیگیری شود .

معتمدیان استفاده بیشتر از ظرفیت های وزارتخانه ها و بویژه وزارت امورخارجه در جذب سرمایه گذاران خارجی را مورد تاکید قرار داد و گفت: تمامی زیر ساخت های لازم برای حضور و جذب سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی استان فراهم شده است و در کنار این شهرک ها ، لکه ها و مناطق مستعد سرمایه گذاری در استان شناسایی و به سرمایه گذاران معرفی شود.

معتمدیان با اشاره به اینکه رویکرد بانک های استان باید تغییر یابد گفت: رویکرد اصلی بانک های استان حمایت از اولویت های استان خواهد بود و منابع بانکهای دولتی و خصوصی فعال در استان در راستای پیشرفت و توسعه استان باید هزینه شود.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه ظرفیت های پایانه های مرزی و گمرکی استان در کشور را بی نظیر عنوان کرد و افزود:  شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان باید بیش از پیش فعال تر شده و موانع موجود در پایانه ها و گمرکات استان برداشته و فرایندهای گمرکی روانسازی شود.

معتمدیان با اشاره به اینکه استان ظرفیت های بالقوه ای در حوزه مختلف بویژه اقتصادی دارد، تصریح کرد: در برخی از حوزه ها  نیازی به ایجاد زیرساخت های جدید وجود ندارد و باید از ظرفیت ها و زیرساخت های فعلی بصورت ویژه استفاده کرد.

وی در ادامه با تاکید بر شناسایی گلوگاه های فرار مالیاتی در استان،  اظهار داشت: در کنار حمایت های مالیاتی از کسب و کارهای کوچک و خرد، گلوگاه های فرار مالیاتی سازمان یافته در استان باید شناسایی و برخوردهای قضایی با این افراد صورت گیرد.

وی همچنین جذب اعتبارات ملی را مورد تاکید قرار داد و افزود: مدیران دستگاه های اجرایی استان با جدیت به دنبال جذب اعتبارات ملی باشند چراکه برای اتمام طرح ها و پروژه های نیمه تمام در کنار اعتبارات استانی نیازمند عزم جدی برای جذب اعتبارات ملی هستیم .

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر ضرورت ساماندهی و نظارت دقیق بر انبارهای سازمان املاک تملیکی در استان اظهار داشت: با توجه به تاکید  رییس جمهور محترم و رییس محترم قوه قضائیه بر ساماندهی و نظارت بر روند انبار داری املاک تملیکی در کشور، ضروری است این نهاد برای ساماندهی و جلوگیری از فاسد شدن برخی از اقلام موجود، با نظارت دستگاه های نظارتی نسبت به تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای خود اقدام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست