اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از رسانه ها و فعالان رسانه ای خواست تا پرونده های مهمی، همچون قصاص نفس که با رضایت اولیاء دم به سازش ختم می شود را تبدیل به فیلم و سریال با موضوعات اجتماعی نمایند تا بدین طریق فرهنگ عفو گذشت را در جامعه تبیین و نهادینه کنیم.

ناصر عتباتی در آئین تجلیل از معاونین قضایی و روسای سابق شوراهای حل اختلاف استان با اشاره به ویژگی معصومین (ع) در توجه جدی به مقوله اصلاح و سازش گفت: یکی از بزرگترین ویژگی های ائمه معصومین (ع) توجه جدی به مقوله اصلاح و ایجاد انس، الفت و مهربانی در بین مردم جامعه بود.

او افزود: امروز جامعه ما بشدت نیازمند تقویت فرهنگ گذشت، مدارا و نوعدوستی است و اگر  نگاه های صرف مادی بعضاً پر رنگ می شود، به خاطر این است که از این فرهنگ دور شده ایم، اگر فردی اعتقاد و باور قلبی به نوعدوستی، گذشت و مهربانی داشته باشد  بخاطر نفع فردی و منفعت شخصی خود معیشت مردم را در تنگنا و عسرت قرار نمی دهد.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: واقعاً شورای حل اختلاف وظیفه ارزشمندی دارد و یکی از  وظایف مهم آن، کمک به مجموعه قضایی است و زمانی که بخش قابل توجهی از پرونده ها به شورا ارجاع می شود و با کمک و تلاش همکاران ما در شورای حل اختلاف با مصالحه و سازش مختومه می شود.

عتباتی تاکید کرد: مهمترین ویژگی شورای حل اختلاف این است که می تواند در جامعه فرهنگ گذشت را تقویت کند، همان چیزی که دین ما، اخلاق ما و بزرگان ما به آن تاکید می کنند.

او تاکید کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و شوراهای حل اختلاف را در تحقق هدف و فلسفه صلح و سازش کمک کنیم چرا که زمانی که طرفین سازش می کنند، بحث ادامه اختلاف و کینه توزی و انتقام جویی از بین می رود و خصومت ریشه ای حل و فصل می شود.

عتباتی در پایان از رسانه ها و فعالان رسانه ای خواست تا پرونده های مهمی، همچون قصاص نفس که با رضایت اولیاء دم به سازش ختم می شوند را تبدیل به فیلم و سریال با موضوعات اجتماعی نمایند تا بدین طریق فرهنگ عفو گذشت را در جامعه تبیین و نهادینه کنیم.

در این جلسه معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان گفت: از زمان تشکیل شوراهای حل اختلاف در سال ۱۳۸۱ نزدیک به نیمی از پرونده ها به این مرجع ارجاع می شود که یک سوم آنها با سازش ختم می شود و این فرصت مناسبی برای دادسراها و محاکم ایجاد کرده که به پرونده‌های مهم با دقت بیشتری رسیدگی کنند.

هادی صمدی افزود: اگر امروز شوراهای حل اختلاف توانسته است در بخشهای مختلف همچون ابلاغ بیش از ۹۵ درصدی اوراق قضایی به صورت الکترونیک، داوری، میانجی گری، صلح یاری، آزادی زندایان و  سایر موارد توفیقاتی بدست آورد از تلاش مدیران، اعضاء و کارکنان خود از بدو تاسیس تاکنون است و کمترین کار ما در برابر خدمات و تلاشهای این عزیزان تجلیل از آنهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست