اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای  مرز : استاندار آذربایجان‌غربی، ضمن تاکید بر لزوم مدیریت مناسب بازار کشاورزی در زمان برداشت سیب، گفت : با حذف دست دلالان از بازار سیب، سود بیشتری نصیب کشاورزان می‌شود و باید در این مسیر حرکت‌های جدی انجام شود.

بیست و هشتمین مرحله از یکشنبه‌های حمایت از تولید در آذربایجان‌غربی، در قالب برنامه بازدید استاندار و مدیران عضو کارگروه رفع موانع تولید از ۲ واحد تولیدی برگزار شد.

در جریان این بازدیدها که از واحدهای تولید کنسانتره و محصولات گیاهی انجام شد، استاندار آذربایجان‌غربی در سخنانی با اشاره به اینکه توانمندی‌ها و استعدادهای اقتصادی استان باید مورد استفاده قرار گیرد، اظهار داشت: حمایت از حوزه گیاهان دارویی و تولیدات گیاهی باید بیش از این باشد و به عنوان یکی از محصولات کم‌آب بر مورد توجه فعالان حوزه کشاورزی قرار گیرد.

محمدصادق معتمدیان، افزود: فرآوری اصولی و درست محصولات کشاورزی و به ویژه گیاهان دارویی امری است که در دستور کار مدیران اجرایی در حوزه کشاورزی قرار گرفته و به همین منظور روند مطلوبی برای این حوزه متصور هستیم.

وی عنوان کرد: با توجه به وضعیت دریاچه ارومیه و مشکل کم‌آبی در نقاط مختلف، پرداختن به حوزه کشت محصولات کم آب بر و نیز گیاهان دارویی به عنوان یکی از به صرفه ترین و پردرآمدترین حوزه‌های کشت گیاهی می‌تواند زمینه را برای رشد اقتصادی نیز هموار سازد که به همین دلیل عزم جدی برای توسعه این بخش نیاز است.

استاندار آذربایجان‌غربی، سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را یکی از ابزار توسعه در استان دانست و ابراز داشت: صادرات محصولات کشاورزی و نیز سرمایه گذاری در این حوزه می‌تواند رشد و توسعه بهتر را رقم بزند که یکی از این موارد کشت زعفران و دیگر محصولات گیاهی بوده و شرایط لازم برای توسعه این محصولات نیز وجود دارد.

وی، در خصوص موضوعات مرتبط با سیب استان نیز گفت: در زمینه برداشت سیب زیردرختی مورد نیاز کارخانجات تولید کنسانتره، باید برنامه‌ریزی دقیق و مناسب از سوی مدیران انجام شود که برداشت و فروش این محصول بدون دغدغه و توسط خود کشاورزان انجام پذیرد.

معتمدیان خاطرنشان کرد: بریدن دست دلال‌ها از سفره سیب و وصل کردن مستقیم کشاورزان به کارخانجات به منظور فروش محصولات خود امری است که باید به طور جدی پیگیری شود.

وی در پایان سخنان خود، منفعت کشاورزان را نیاز اصلی برای توسعه بخش کشاورزی دانست و اظهار داشت: در صورتی که محصولات بدون واسطه به کارخانجات برسد، یقینا سود هر ۲ بخش یعنی کشاورزان و کارخانجات محقق می‌شود و به این ترتیب در زمینه قیمت نیز به راحتی می‌توان شاهد بهبود وضعیت بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست