اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی از ورود و استفاده از پهپادها در بخش کشاورزی استان خبر داد.

امین آقایی در همایش کشاورزی هوشمند با محوریت پهپاد در ارومیه اظهارداشت: با توجه به محدودیت منابع آبی و خاکی برای کشاورزی بالا بردن راندمان تولید و اقتصاد با صرفه توسط تکنولوژی‌های جدید و روش‌های نوین ضرورتی انکار ناپذیر است و پهپاد وسیله‌هایی هستند که می‌توانند به کمک کشاورزان بیایند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی کشاورزی مدرن و دانش بنیان باید گسترش یابد گفت: کشاورزی سنتی خسارات متعددی ایجاد می‌کند و باید به راهکارهای جدید بیندیشیم.

آقایی اضافه کرد: پهپادها با ظرفیت و حجم‌های مختلف در سم پاشی آب پاشی مه پاشی کود و بذر پاشی با سرعت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد در این همایش آموزش‌های لازم توسط اساتید مجرب جهت استفاده از پهپاد برای کشاورزان داده شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی عنوان کرد: قبلاً پهپادها کاربرد نظامی داشتند اما از سال ۹۶ این تجهیزات وارد حوزه کشاورزی نیز شده اند که مهمترین قابلیت آن کاهش هزینه‌های تولید است.

آقایی با بیان اینکه این پهپادها در هفت الی ۱۰ دقیقه می‌توانند در یک هکتار عملیات انجام دهند افزود: برای فروش و عرضه این پهپادها هیچ محدودیتی وجود ندارد اما اولویت با تعاونیها، شرکت‌های فنی و مهندسی و شرکت‌های مکانیزاسیون بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به حمایت مالی وزارت جهاد کشاورزی از خریداران این پهپادها گفت: ۸۰ درصد هزینه خرید این پهپادها به وسیله تسهیلات ۵ تا ۱۵ درصدی به متقاضیان از سوی وزارت جهاد کشاورزی تأمین می‌شود و مابقی باید توسط بهره برداران هزینه شود.

آقایی هزینه خرید هر پهپاد در بخش کشاورزی را بین ۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان اعلام و خاطرنشان کرد: قیمت هر پهپاد بسته میزان مخزن از ۵ لیتر تا ۲۰ لیتر متغیر است و حمایت مالی از متقاضیان به صورت تسیهلات صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست