اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: مدارس شهرستان‌های خوی، چایپاره، سلماس و سردشت روز یکشنبه ۹ بهمن ماه تعطیل و روند آموزش به صورت غیر حضوری و از طریق شبکه شاد پیگیری خواهد شد.

در اطلاعیه صادر شده که شنبه شب در اختیار این رسانه قرار گرفت، آمده است: تصمیم بر غیرحضوری شدن مدارس شهرستان خوی، سلماس و چایپاره در پی وقوع زلزله و پس لرزه‌های ناشی از زمین لرزه امشب و به جهت استمرار آنها بوده است.

این اطلاعیه می افزاید: با مد نظر قرار دادن مخاطرات احتمالی آتی ناشی از خروج دانش‌آموزان به هنگام وقوع پس‌لرزه‌ها، آموزش در مدارس این شهرستان ها در تمامی مقاطع تحصیلی (دولتی و غیردولتی)؛ طی روز یکشنبه بصورت مجازی است و در بستر سامانه شاد، استمرار می‌یابد.

مدارس ابتدایی شهری و روستایی و مراکز پیش دبستانی شهرستان سردشت نیز به جهت بارش برف و برودت هوا فردا یکشنبه ۹ بهمن غیرحضوری بوده و آموزش در بستر شاد انجام خواهد گرفت.

برق مناطق مختلف وصل شد

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو هم با اشاره به زلزله ۵.۹ دهم ریشتری حوالی خوی در آذربایجان غربی گفت: زمین لرزه باعث خروج از مدار دو پست فوق توزیع برق و دو فیدر فشار متوسط در منطقه شد که با حضور و تلاش تیم‌های عملیات اکنون پست‌های برق وارد مدار شده است.

«سید اعتضاد مقیمی» از اعلام آماده‌باش به همه مدیران و گروه‌های عملیات استانی زیرمجموعه صنعت آب و برق استان آذربایجان غربی و استان‌های همجوار خبر داد و افزود: قطعی شبکه آب در مناطق زلزله‌زده اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دو فیدر فشار متوسط صنعتی و روستایی دچار قطعی برق بوده که تیم‌های عملیاتی اعزام شده در حال ترمیم و رفع قطعی برق هستند.

بارش برف از بامداد شنبه هشتم بهمن ماه در شهرهای جنوبی و از عصر امروز در دیگر مناطق مرکزی و شمالی آذربایجان غربی شروع شده و همچنان ادامه دارد.

همچنین زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) دقایقی پیش شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

این زمین لرزه در مناطق زیادی از استان به ویژه شهر ارومیه حس و باعث نگرانی مردم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست