اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  پس از وقوع زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری امشب در خوی آمار اولیه حاکی از مصومیت ۳۰٠ تن و جان باختن ٣ نفر در خوی است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تازه‌ترین گزارش خود از مصدومیت ۳۰۷ تن شامل ۳۰۰ نفر در شهرستان خوی و ٧ تن در شهرستان سلماس درپی وقوع زلزله خوی خبر داد.

سخنگوی اورژانس کشور نیز از فوت ٢ نفر از هموطنان در خوی خبر داد و گفت: مراجعات به مراکز درمانی بالاست و مراکز درمانی خوی با ازدحام روبه رو شده اند لذا ١٠٠ تخت در ارومیه، ۴٢٠ تخت در تبریز و ۶۵ تخت بیمارستانی در شبستر استان آذربایجان شرقی آماده شده است.

او افزود:  ١٠ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۴۵ دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام شده و  ٢ بیمارستان صحرایی از دانشگاه های علوم پزشکی تبریز و سنندج  نیز آماده اعزام هستند.

براساس اعلام سایت لرزه نگاری کشوری، پس از وقوع زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری امشب در خوی ٢٢ پس‌لرزه دیگر در این شهرستان ثبت شده که بزرگترین آنها ۴.٢ ریشتر بوده است.

گفتنی است؛ بعدازظهر روز چهارشنبه ۲۸‌دی‌ماه نیز زمین لرزه ای به قدرت ۵.۴ ریشتر بخش فیرورق خوی را لرزاند این زمین‌لرزه تا کنون ٢٢ پس‌لرزه داشته که بزرگترین آن ۴.٢ ریشتر بوده است. بر اثر این زلزله ٣ هزار واحد مسکونی خسارت دیده و ۲۳۹ نفر که به دلیل ترس از زلزله فرار کرده بودند، مصدوم شدند.

۱۳ مهر امسال هم زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۴ ریشتر روز در خوی رخ داد ه بود که موجب خسارت کلی به هزار و ۱۰۰ واحد و خسارت جزئی به بیش از چهار هزار واحد مسکونی شهری و روستایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست