اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  نماینده مهاباد وعضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: حداقل ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای سال آینده کسری بودجه داریم زیرا درآمد بودجه‌ای ما از محل مالیات و نفت و گاز است که پیش‌بینی مان به عدم تحقق این امر است.

جلال محمودزاده در این باره افزود: دولت بلد است که چگونه کسری بودجه خود را جبران کند به طور مثال با ایجاد نوسانات ارزی چون بالا رفتن قیمت دلار که دولت گاهی عمدا این کار را می کند، سبب افزایش قیمت دلار می شود تا اینکه دولت مابعدالتفاوت قیمت بالارفته دلار را از جیب مردم بردارد و برای جبران کسری بودجه استفاده کنند.

محمودزاده در ادامه به انتقاد از مصوبه «مولد سازی» سران قوا پرداخت و گفت  نمایندگان نباید اجازه دهند بحث مولدسازی شکل بگیرد زیرا با اگر این طرح اجرا شود قطعا یک دایره امن نیز برای خودشان پیش‌بینی می کنند که اگر تخلفی هم صورت گیرد مجلس نتواند از بعد نظارتی ورود کند ولی در صورت اجرا باید از کانال مجلس عبور کند و طبق قوانین مصوبه مجلس حرکت کنند.

او تصریح کرد: سران سه قوا تصمیم گرفتند که دارایی های کل دولت را بفروشند و درآمد آن را به سمت تولید ببرند، باید تاکید کنم این مسائل نیاز به قانون‌گذاری دارد و اگر نظارت نباشد به فساد و رانت منجر و هدر رفتن بیت‌المال می شود.

عضو کمیسسون کشاورزی مجلس ادامه داد: تجربه به ما نشان داده است که اموال دولت به کسانی یا نهادهایی واگذار می شود که دست مجلس از بُعد نظارتی کوتاه خواهد بود پس این روش، یک شیوه غیرقانونی است و بایستی ابتدا در مجلس مصوب شود و اگر نمایندگان مجلس کوتاه بیایند هم به مردم ظلم کرده‌اند.

به گزارش کردپرس : نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: انتظار داریم که اکثر نمایندگان با شیوه واگذاری اموال دولتی مخالفت کنند تا اجازه ندهند رانت، فساد و مشکلات دیگری در آینده بوجود آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست