اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : با حضور نوراله مرادی معاون آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، ۱۵۶ خانه محیط زیست در سرتاسر استان آذربایجان غربی به صورت همزمان با خانه محیط زیست ارومیه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در نشست با نمایندگان تشکل های زیست محیطی شهرستان ارومیه ، اساتید دانشگاه و تعدادی نمایندگان جوامع بومی و‌ محلی دوستدار محیط زیست که در محل خانه تازه تاسیس محیط زیست این شهرستان برگزار شد.

نوراله مرادی در این باره گفت: سمن ها کنشگران واقعی مقوله حفاظت از محیط زیست هستند و ظرفیت بی نظیری در مطالبه گری و رفع معضلات زیست محیطی منطقه دارند.

او ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست از طرح های عملیاتی و کارشناسی شده سمن ها که در راستای رفع معظلات زیست محیطی منطقه باشد، حمایت و استقبال می کند.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست موضوع حفاظت از محیط زیست را موضوعی اساسا فرهنگی برشمرد و افزود  حفظ محیط زیست زمانی نهادینه خواهد شد که به بخشی از فرهنگ ما تبدیل شود و این امر با آموزش همگانی امکان پذیر است و ایجاد خانه های محیط زیست یکی از برنامه های سازمان در این راستا است.

مرادی با اشاره به اهمیت تشکیل کنسرسیوم های دانشگاهی با محوریت محیط زیست گفت: لازم است دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هر استان برای حل مشکلات زیست محیطی منطقه خود، کنسرسیوم هایی را با محوریت حفظ محیط زیست تشکیل دهند.

او بیان کرد: استان آذربایجان غربی مرکز تولید محتوای آموزش جوامع محلی ، توانمندسازی و معیشت پایدار است و فعالیت های این استان در این حوزه قابل تقدیر و چشمگیر است و بصورت جدی و اساسی ادامه خواهد داشت به گونه ای که سایر استان های کشور نیز از آن بهره برداری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست