اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: عدم تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی توسط دولت سبب اعتراض گسترده کشاورزان و باغداران و همکاران جهاد کشاورزی و همچنین باعث کاهش کمیت و کیفیت تولید شده است.

جلال محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: هم اکنون آذربایجان غربی در تولید بخشی از محصولات کشاورزی مهم و راهبردی رتبه نخست کشور را دارا است و بنابراین تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی از جمله کود در اولویت قرار دارد.

وی تصریح کرد: در این راستا با وجود اینکه نیاز کود استان توسط مرکز تحقیقات کشاورزی ۱۷۰ هزار تن اعلام شده، اما متاسفانه در سال زراعی ۹۸-۹۹ سهمیه داده شده به آذربایجان‌غربی ۱۰۷ هزار تن و نیز کود تخصیص داده شده نیز حدود ۷۴ هزار تن یعنی کمتر از نصف مقدار مورد نیاز استان است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: این عمل مورد اعتراض گسترده کشاورزان و باغداران و همکاران جهاد کشاورزی و همچنین کاهش کمیت و کیفیت تولید شده است.

وی بیان کرد: بنابراین شرکت خدمات حمایتی و معاونت زراعت وزارت جهادکشاورزی باید نسبت به تامین کود مورد نیاز کشاورزان آذربایجان‌غربی براساس واقعیت‌های علمی و برآورد مرکز تحقیقات کشاورزی اقدام کند.

محمودزاده گفت: چندی پیش در دیدار با معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی پیرامون افزایش سهمیه و تامین نهاده‌های کشاورزی و باغی مانند کود و سموم برای استفاده کشاورزان شهرستان مهاباد برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست