اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه گفت: با کمبود زمین برای دفن اموات در ارومیه برای سالهای آتی مواجه هستیم.

حجت الاسلام امیرعباس عابدینی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه کمبود زمین برای خاکسپاری اموات در قبرستان ارومیه در سالهای آتی مواجه هستیم افزود: با تامین زمین برای توسعه آرامستان، در سال‌های آینده با مشکلی در زمینه نبود فضا برای دفن مواجه نخواهیم شد.

وی از فوت ودفن دو هزار و ۱۳ نفر در ارومیه خبر داد و گفت: در هفت ماهه نخست سال، حدود ۱۱۱۰ نفر مرد، ۸۶ نفر خانم و ۱۱۷ کودک فوت شده‌اند که مجموع این اموات ۲۰۱۳ نفر می‌شود.

عابدینی با بیان اینکه بیماری قلبی، سرطان و بیماری های داخلی مهمترین عامل مرگ و میر در آذربایجان غربی و ارومیه است افزود: در سال گذشته نیز سه هزار و ۵۱۱ نفر در ارومیه دفن شده بودند که عمده علت فوت، بیماری های قلبی و سرطان بود.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه در این مدت، ۵۳ نفر خودکشی کرده‌اند، گفت: از این تعداد، ۴۲ نفر مرد و ۱۱ نفر خانم هستند. همچنین ۷۳ نفر مرد و ۲۵ نفر خانم بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

عابدینی با بیان اینکه بر اساس آمارهای رسمی همچنبن ۹ مورد مرگ بر اثر اعتیاد و نیز ۱۰۱ مورد سقط جنین در طول ۷ ماهه نخست سال ثبت شده است گفت:

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه در خصوص خرید قبرهای گرانقیمت در ارومیه گفت: خرید میلیونی قبر در باغ رضوان ارومیه وجود ندارد،قیمت قبر در این آرامستان بین ۷۰۰ هزار تا ۶ میلیون تومان است و بالاتر از این قیمت نداریم.

وی با بیان اینکه علاوه بر آن، خانواده های بی بضاعت و افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و نهادهای حمایتی به صورت رایگان در این آرامستان دفن می شوند افزود: قطعه عمومی آرامستان باغ رضوان ارومیه قطعه ۶۴ است که افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، اعضای خانواده های بی بضاعت و مجهول الهویت بدون دریافت یک ریال در آن به خاک سپرده می شوند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه بیان کرد: در قطعه ۵۶ و ۵۵ این آرامستان، قیمت قبر به ترتیب سه میلیون و ۸۰۰ هزار و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که بیشترین درآمد این آرامستان را به خود اختصاص می دهد.

عابدینی گفت: خرید قبر بر اساس کدملی در باغ رضوان ارومیه صورت می‌گیرد و هر فر حق خرید یک قبر را دارد و قبر خریداری شده توسط افراد تنها به افراد درجه یک فرد قابل واگذاری است.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه ادامه داد: با اشاره به اینکه آرامگاه حجت الاسلام حسنی به عنوان یکی از ماندگارترین طرح های کشور در باغ رضوان ارومیه در حال احداث است، گفت: این آرامگاه در ۶۰ مترمربع روز ۲ بهمن همزمان با سالروز به توپ بستن مسجد اعظم ارومیه افتتاح خواهد شد.

وی در خصوص مشکل کمبود قبر در ارومیه اظهارداشت: نزدیک به ۱۰ هکتار از اراضی منابع ملی جهت توسعه آرامستان برای احداث قبور در نظر گرفته شده که با چالش دفن اموات مواجه نشویم.

عابدینی با اشاره به اینکه در حال حاضر باغ رضوان ارومیه جزو سرسبزترین آرامستان‌های کشور است، بیان داشت: وسعت باغ رضوان ۵۶ هکتار بود که الان ۷۴ هکتار شده و با این وجود در زمینه کمبود زمین برای دفن اموات مشکل اساسی داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست