اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  با حضور دکتر رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، دکتر ولی زاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی،کمال حسین پور نماینده مردم شهرستانهای پیرانشهر و سردشت، کاک درویشی فرماندار پیرانشهر، حاج ماموستا محمودی امام جمعه شهرستان و  جمعی از مسئولان وزارتی، دانشگاهی و شهرستانی بیمارستان جدید پیرانشهر (شهید سردار حاج قاسم سلیمانی) با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان( ۱۵۰ میلیارد تومان برای ساخت و ۱۵۰ میلیارد تومان برای تجهیز) افتتاح و به بهره برداری رسید.این بیمارستان دارای بخش های مختلف شامل آی‌سی‌یو، سی‌سی‌یو، داخلی، دیالیز، جراحی، زنان و زایمان، اورژانس، کودکان، آزمایشگاه و رادیولوژی است.همچنین در این بیمارستان، چهار اتاق عمل تعبیه شده که زمینه را برای افزایش سرعت و کیفیت خدمت رسانی فراهم می کند.

تحول عظیم درمانی در پیرانشهر

حاج ماموستا محمودی امام جمعه شهرستان پیرانشهر گفت : افتتاح این بیمارستان تحول عظیم در پیرانشهر ایجاد خواهد کرد چرا که بیمارستان قدیمی این شهرستان پاسخگوی نیازهای مردم در عرصه سلامت را نداشت و این بیمارستان با همت نماینده و فعالیت فرماندار به بهره برداری می رسد.

وی گفت: برای مسئولین امر مهم داشتن صداقت است و مسئولین برای پیشرفت نظام بهبودی باید صداقت در گفتار و باطن خویش داشتع باشند.در نظام جمهوری اسلامی صداقت و ایثار و خیانت نکردن بیت المال ملزم می باشدو مسئولین بایستی در راه خدا جهاد کرده و به وظیفه خود بصورت بسیجی وار خدمت نمایند.

امام جمعه پیرانشهر در ادامه سخنان خود گفت: امروزه در حوزه بهداشت و درمان پیشرفتهای زیادی انجام شده بطوریکه امروز ایران از لحاظ حوزه بهداشت و درمان نه تنها نیازمند نیست بلکه به کشورهای همسایه در این حوزه خدمت دهی می کند ، بطوریکه سختترین پیوندها و جراحی ها در ایران انجام میشود.

او در پایان وی افزود: دین اسلام دین منطق است و برای  همه چیز دلیل دارد، امید است با تلاش مسئولین و همت مردم از بیماری اقتصادی نیز بیرون بیاییم.

اقدامات دانشگاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی  هم در این مراسم گفت : ساخت بیمارستان جدید پیرانشهر که به نام شهید سردار سلیمانی مزین شده، از سال ۱۳۹۲ به صورت رسمی آغاز شده ولی در ۲ سال اخیر شتاب بیشتری گرفته بود.

محمدامین ولی‌زاد افزود: ساخت بیمارستان در اوایل امسال به اتمام رسید و تجهیز بیمارستان به صورت ۱۰۰ درصدی در طول ۶ ماه اخیر انجام شد.

وی اضافه کرد: متخصصان موردنیاز این بیمارستان، در پیرانشهر موجود است و در صورت نیاز رشته های تخصصی دیگر هم  اضافه خواهد شد.

او اظهار کرد: پیرانشهر دارای ۹ مرکز خدمات جامع سلامت بوده که شامل پنج مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و ۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و ۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی و ۴۴ خانه بهداشت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: هر اقدامی که در راستای محرومیت زدایی عرصه سلامت پیرانشهر لازم باشد، توسط دانشگاه انجام خواهد شد.

ولی‌زاد گفت: پیرانشهر دارای هفت پایگاه فوریت پزشکی، هفت آمبولانس فعال، یک آمبولانس پشتیبان و یک اتوبوس آمبولانس بوده که نسبت به شهرستانهای دیگر استان وضعیت بسیار مطلوبی دارد.

وی افزود: با افتتاح این بیمارستان، تعداد تخت‌های بیمارستان به ۱۷۰ تخت ارتقا می یابد.

اتمام ۲۰۰۰ پروژه بهداشتی نیمه کاره در سراسر کشور 

معاون وزیر بهداشت نیز گفت: باید به وابستگی مطلقی که قبل از انقلاب در حوزه سلامت کشور حاکم بود اشاره کرد و آن را در مقام مقایسه با وضعیت فعلی قرار دهیم؛ با این توصیف که پس از انقلاب نه تنها نیاز به پزشکان خارجی منتفی شد، بلکه مسیر استقلال و خودکفایی حوزه سلامت بسیار با برنامه و مدون پیش رفته است و اکنون به جایگاهی دست یافتیم که از توریسم سلامت و قدرت اول منطقه در حوزه سلامت سخن به میان می آوریم.

رحیمی به نحوه مدیریت کرونا و  تزریق ۱۵۰ میلیون دز واکسن در این ایام اشاره کرد و گفت : اهمیت این اقدامات سازمان جهانی بهداشت را بر آن داشت که در اجلاس اخیر خود، از تلاشهای ایران در مهار کرونا تقدیر نماید.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در ادامه به بیان اهم برنامه های دولت سیزدهم در حوزه سلامت پرداخت و افزود: سه مورد در برنامه های دولت و وزارت بهداشت بسیار حائز اهمیت است،  این موارد که سرمشق و چراغ راه معاونتهای وزارت  به شمار می روند، عبارت اند ازتوجه بیشتر به مناطق مرزی ،توجه ویژه همراه با برنامه به حوزه بهداشت که خود جزو تاکیدات مقام معظم رهبری وتوجه و تمرکز بیشتر به مناظق کم برخوردار می باشد

وی تصریح کرد: این موارد جزو سیاست های مهم وزارت بهداشت برای ارائه خدمات بهتر به هم میهنان می باشد، به همین خاطر برنامه  بزرگی برای تقویت شبکه بهداشت  داریم یکی از آنها اتمام ۲۰۰۰ پروژه بهداشتی نیمه کاره در سراسر کشور است و برنامه اصلی ما این است که بتوانیم برای مناطق محروم و مرزی اولویت بیشتری قائل باشیم.

در دو سال گذشته بیمارستان پیرانشهر پیشرفت خوبی نمود

نماینده مردم شهرستانهای پیرانشهر و سردشت نیز با اشاره به خدمات دانشگاه  و همچنین تقدیر از متولیان امر  و مسئولان شهرستانی تاکید کرد : افتتاح بیمارستان پیرانشهر یکی از اقدامات است که باعث پیشرفت شاخص توسعه می شود.

کمال حسین پور با تاکید بر اینکه  « در دو سال گذشته بیمارستان پیرانشهر پیشرفت خوبی نمود  » افزود : در کلاسهای درسی این شهرستان ۴۰ دانش آموز مشغول به تحصیل هستند که با همت مسئولان استانی بتوانیم سرانه آموزشی شهرستان را ارتقا دهیم.

او  گفت : در خصوص آب اشامیدنی ۷۰ میلیون لیتر در سال بارندگی بود که نسبت به سایر استانها خوب است.منتها امید است با تصفیه فاضلاب ،مشکل آب شرب مردم شهرستان حل شود.

وی ضمن تقدیر از با افتتاح و تکمیل پروژه از وزارت بهداشت و ریاست دانشگاه خاطرنشان ساخت :  این شهرستان نیازمند متخصص ها و امکانات درمانی و تجهیزات هستیم که امیدواریم حداقل یه جراحی چشم ساده در پیرانشهر انجام شود.

حسین پور بیان کرد :خانه های بهداشت این شهرستان نیاز به بازسازی  و احداث دارد و همچنین تعداد زیادی از بهورزان بازنشست شده اند که لازم است جذب نیرو کافی انجام شود.

نماینده شهرستان پیرانشهر عنوان کرد :  ۸۶ نفر نیروی شرکتی تبدیل وضعیت شده که امید است کلیه نیروهای شرکتی تبدیل وضعیت شوند و دو اکسیژن ساز امروز در پیرانشهر وجود دارد.

 کمال حسین پور با یادآوری شرایط بحرانی کشور و  تحریم بین المللی ، از اعتبار تخصیص داده شده از سوی وزارت بهداشت برای تجهیز این بیمارستان و نیز از رئیس دانشگاه که خدمات ارزنده ای به این شهرستان و عرصه سلامت نمودند تقدیر کرد.

افتتاح بیمارستان  آرزوهای دیرینه مردم شهرستان 

فرماندار شهرستان پیرانشهر نیز گفت: افتتاح بیمارستان ۸۵ تختخوابی شهید سلیمانی یکی از آرزوهای دیرینه مردم این شهرستان بود.

خضر کاک درویشی افزود : سلامت،بهداشت و درمان در کل دنیا مورد توجه است و به شکر خدا ،در نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه ویژه به سلامت از طریق توسعه فضاهای فیزیکی و نیز توجه به منابع انسانی شده است.

وی در ادامه گفت: افتتاح دومین بیمارستان در پیرانشهر نشان از نگاه ویژه نظام برای تحقق عدالت در سلامت است.

پروژه بیمارستان شهید سلیمانی از سال ۱۳۹۲ کلنگ زنی شده که در طول دو سال گذشته  ۸۰ درصد پیشرفت چشمگیری داشته و امروز شاهد افتتاح آن هستیم که نشانگر تلاش ها و پشتکار  نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و نیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی است که در این مدت جهادی کار نموده اند.

وی افزود: امیدواریم شهرستان پیرانشهر با توجه به رشد جمعیت و نیز مسافر پذیر بودن ،به مرکز توریسم درمانی تبدیل شود و از رئیس دانشگاه انتظار استقرار متخصصین ،فوق تخصص ها و پانسیونهای مجهز برای استقرار آنها را داریم.

وی در ادامه تصریح کرد: فضایی برای درمانگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده که امید است با صدور مجوز مربوطه فرهنگیان عزیز و سایر مردم نیز از خدمات بهداشت و درمان بهره مند شوند.

فرماندار در پایان از تلاشهای مردم پیرانشهر که در دوران دفاع مقدس جهاد گونه خدمت کرده اند تقدیر کرد.

 در پایان مراسم مسئولان کشوری ، استانی و شهرستانی ضمن بازدید از بخش های مختلف بیمارستان جدید روبان این مرکز بهداشتی و درمانی را در شهرستان مرزی و کم برخوردار پیرانشهر قیچی کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست