اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی امروز در مراسم افتتاح دومین مرکز مهر خانواده ویژه کودکان طلاق در ارومیه اظهار داشت: این مرکز چند منظوره برای ارائه مشاوره مطلوب به زوجینی که تصمیم به طلاق دارند افتتاح شده و در کنار آن کلاس‌های آموزشی نیز برگزار می‌شود.

علی‌اکبر گروسی  دراین‌باره گفت: هدف از افتتاح این مرکز حمایت و مراقب از کودکان طلاق است تا در محیطی آرام و بدون کشمکش با والدین خود دیدار کنند و حتی بعضی از این دیدارها به ازدواج مجدد انجامیده است.

وی  با بیان این که این مرکز تبعات طلاق را از بین می‌برد گفت: هدف این مرکز این است که  ضمن حمایت از فرزندان طلاق که بیشترین آسیب روحی و روانی متوجه آن‌هاست، روحیه خشونت، گوشه‌گیری، انتقام‌گیری و سایر تبعات ناشی از طلاق را از آن‌ها بزداییم و  شاهد درخشش آن‌ها در زمینه‌های علمی ورزشی و سایر مقاطع زندگی باشیم.

گروسی افزود: این مرکز محل امن و مناسبی است که در آن کودکان طلاق که تحت حضانت و سرپرستی یکی از والدین هستند بدون دغدغه و محدودیت زمانی و در مکانی شاد و مفرح  و آرام شامل اتاق بازی پدر یا مادر خود را ملاقات می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان با بیان این که ۱۰۰ کودک از دیدن و ملاقات پدر یا مادرشان محروم بودند در سایه این مرکز و باهمت مشاورین والد خود را ملاقات کرده و مقرر شده از این پس نیز در همین مکان این ملاقات‌ها صورت گیرد گفت: از اواخر سال ۹۷ تا امروز ۲۲ خانواده در این مرکز سازش کرده و از تصمیم سرنوشت‌ساز طلاق منصرف شدند.

گروسی با بیان اینکه این مرکز به نیروهای مجهز و متخصص است و  مجرب‌ترین کارشناسان نیروی انتظامی و مشاور خانواده‌ها در این مرکز خدمت می‌کنند ، گفت: کلاس‌های آموزشی مطلوب مانند آموزش‌های روند بعد از طلاق و غیره در این مرکز به صورت رایگان برگزار می‌شود.

سعید فریور مدیرکل بهزیستی استان نیز از اینکه شماری از خانواده‌هایی که در شرف طلاق بودند با مشاوره‌های این کانون در این تصمیم مهم و آینده سازشان تجدیدنظر کردند ابراز خشنودی کرد و گفت: ایجاد مراکز مهر خانواده اقدام ارزشمندی است که توسط معاونت پیشگیری و با همکاری برخی از ادارات برای کاهش مشکلات و رفاه خانواده‌های آسیب‌پذیر در سطح استان در دستور کار قرار گرفته است  که باعث تقویت تعامل و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

تشکیل ۴۱۴ پرونده در مراکز مهر خانواده استان

مرتضی حاتمی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی هم با اشاره به تشکیل مراکز مهر خانواده در سطح استان و افتتاح دومین مرکز در ارومیه تاکید کرد : قبلا این اقدامات در کلانتری ها انجام می گرفت که خوشبختانه با راه‌اندازی این مراکز که در سطح استان به تعداد ۱۲ مورد رسیده، خانواده های طلاق فرزندان خود را در این مراکز ملاقات می کنند که تمامی امکانات رفاهی با مشارکت دادگستری ، بهزیستی ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، فرمانداری و…تدارک دیده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست