اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده مجلس دهم گفت:سایت های اینترنتی به جای تسهیل کردن فرآیند خرید و فروش مسکن به فضایی برای تلاطم آفرینی در این عرصه تبدیل شده است، از این رو پلیس فتا، وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های دیگر باید به این مسئله با جدیت ورود کنند.

رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در مدیریت بازار مسکن، گفت: متأسفانه در یک سال اخیر شاهد بروز تلاطم در بازار مسکن هستیم و این مسئله موجب افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی نرخ ها شده که این نشان دهنده عملکرد و نظارت ضعیف وزارتخانه است.

قیمت مسکن در تهران همواره الگویی برای دیگر استان ها بوده است

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه قیمت مسکن در تهران همواره الگویی برای دیگر استان ها بوده است، از این رو با افزایش قیمت در پایتخت عملا قیمت مساکن در شهرستان ها نیز افزایش چشمگیر داشته است.

سکوت وزارت راه و شهرسازی در برابر افزایش سرسام آور قیمت مسکن

در شرایط کنونی مستأجران در کلانشهرها به ویژه تهران توان پرداخت اجاره بها را ندارند و این مسئله یک هشدار جدی برای مسئولان است، متأسفانه مالکان بدون هیچ نظارتی، قیمت ها را بالا می برند و دستگاه های متولی تنها در این عرصه سکوت کرده اند

وی افزود: در شرایط کنونی مستأجران در کلانشهرها به ویژه تهران توان پرداخت اجاره بها را ندارند و این مسئله یک هشدار جدی برای مسئولان است، متأسفانه مالکان بدون هیچ نظارتی، قیمت ها را بالا می برند و دستگاه های متولی تنها در این عرصه سکوت کرده اند.

اولویت اصلی در حوزه مسکن، ارائه تسهیلات برای ساخت است

خضری گفت: در شرایط کنونی اولویت اصلی در حوزه مسکن، ارائه تسهیلات برای ساخت باشد، زیرا افزایش تسهیلات خرید موجب بروز تورم در بازار خواهد شد و این مسئله تنها به متقاضیان و خریداران مسکن فشار وارد می کند.

تسهیلات ساخت مسکن باید به زوج های جوان داده شود

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من بانک ها باید ساز و کاری را تعبیه کنند که بر اساس آن تسهیلات ساخت با سود کم، به خانواده ها و زوج های جوان داده شود تا آن ها خود بتوانند با قیمت تمام شده، صاحب خانه شوند.

فعالیت مافیا و شبکه دلالان در سایت های اینترنتی

وی با اشاره به فعالیت مافیا و شبکه دلالان در سایت های اینترنتی، افزود: متأسفانه سایت های اینترنتی به جای تسهیل کردن فرآیند خرید و فروش مسکن به فضایی برای تلاطم آفرینی در این عرصه تبدیل شده است، از این رو پلیس فتا، وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های دیگر باید به این مسئله با جدیت ورود کنند.

تشدید معضلات اجتماعی با افزایش قیمت مسکن در کشور

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن به ویژه در حوزه اجاره موجب تشدید معضلات اجتماعی خواهد شد، افزود: قطعا کمیسیون اجتماعی مجلس در آینده ای نزدیک، وزیر راه و شهرسازی را برای پاسخگویی به مشکلات بازار مسکن، دعوت خواهد کرد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست