اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: فردا سامانه فاضلاب گلمان به منظور کمک به احیای دریاچه ارومیه و با حضور رئیس جمهوری و دیگر مسئولین استانی افتتاح می شود.

رسول اکبری با بیان اینکه این سامانه از طرح های ستاد احیای دریاچه ارومیه است افزود: این سامانه که با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده و فرآیند تصفیه آن لجن فعال از نوعSBR است.

وی ادامه داد: تصفیه خانه گلمان ارومیه در دو مدول و چهار فاز احداث و ظرفیت آن ۶۸۴۰ مترمکعب در شبانه روز بوده و برای جمعیتی حدود ۴۵ هزار نفربرای افق سال ۱۴۲۰ پیش بینی شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی اضافه کرد: این سامانه شامل ایستگاه پمپاژ و خط انتقال، تصفیه خانه فاضلاب و بوده و داری شبکه جمع آوری و خط انتقال ۱۷.۵ کیلومتری است.

اکبری از افتتاح سامانه تامین آب مهاباد فردا با حضور رئیس جمهوری کشورمان خبر داد و گفت: این سامانه با جذب سرمایه گذاردر قالب قرارداد B.O.T از سال ۱۳۹۳ با اعتبار اولیه ۴۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: سامانه تامین آب مهاباد با ظرفیت ۷۵۰ لیتر در ثانیه و با فرآیند سیستم DAFبرای جمعیتی بالغ بر ۲۴۶ هزار نفر و افق طرح ۱۴۱۸ آماده بهره برداری بوده که مجموع اعتبار هزینه شده در این سامانه ۶۰۰ میلیارد ریال است.

اکبری گفت: همچنین این شرکت به منظور استفاده بهینه از مخزن سد در ایام مختلف سال همزمان احداث برج آبگیر برای این تصفیه خانه را از محل اعتبارات عمرانی آغاز کرده که از زمان احداث این پروژه به میزان ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی افزود: هم اکنون این سامانه مراحل آزمایشات عملکردی و فرآیندی را طی کرده است و فردا به دست رئیس جمهوری کشورمان و دیگر مسئولان ملی و استانی به بهره برداری خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست