اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  افتتاح ۱۴۸ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در آذربایجان غربی ، بهره برداری از ۱۵۳ کیلومتر راه روستایی و ۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد.

بذرپاش وزیروزیر راه و شهرسازی به همراه استاندار آذربایجان‌غربی در آخرین برنامه سفر یکروزه خود با حضور در نقطه صفر مرزی ۱۴۸ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در آذربایجان غربی را افتتاح کرد.

مهرداد بذرپاش،  ۱۴۸ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در آذربایجان غربی  را افتتاح و در ساعت پایانی این روز در نقطه صفر مرزی سرو حضور یافت.

برای این ۱۴۸ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی افتتاح شده، ۳۰ هزارو ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است. همچنین محور ارومیه-سرو  به طول ۵۱ کیلومتر به طور کامل به بهره برداری رسید.

از جمله جاده های افتتاح شده، ۲۰ کیلومتر کریدور برزگراهی غرب، ۱۴.۵ کیلومتر محور نقده به پیرانشهر، ۱۷ کیلومتر مربوط به ارومیه -سرو، ۲۰ کیلومتر میانه-سرچم و ۲۰ کیلومتر مسیر خوب، قطور- رازی و دیگر پروژه های جاده ای استان آذرابیجان غربی بود.

در حاشیه مراسم افتتاح بزرگراه و راه اصلی در آذربایجان غربی، وزیر راه و شهرسازی گفت : یکی از کارهای اصلی در استان آذربایجان غربی ارتباط با سه کشور عراق ، ترکیه  و آذربایجان است که این ارتباط بویژه با کشور ترکیه حائز اهمیت است.

 او با اشاره به اینکه مسئولیت کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه را برعهده دارد از هدف گذاری ۳۰ میلیارد دلاری ترانزیتی با آن کشور خبرداد.

بذرپاش تصریح کرد: تحقق ۳۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیازمند عزمی مجاهدانه است. بدین معنا تحقق این میزان سرمایه گذاری با کار عادی نشدنی است و عزمی متفاوت را طلب می کند.

او تاکید کرد: یکی از راهبردهای ما فعال کردن پایانه های مرزی و توسعه و تقویت شبکه های مواصلاتی است و پایانه های مرزی در برخی از مسیرها نیازمند بهسازی اند.

بذرپاش گفت:  از ۱۴۸ کیلومتر راه افتتاح شده، ۸۰ کیلومتربزرگراه  و ۶۰ کیلومتر آزادراه با ۴ هزار میلیارد تومان تکمیل و بهره برداری شد که کار بزرگی به شمار می رود.

او تصریح کرد : رفع نقاط حادثه خیز از برنامه های وزارت راه و شهرسازی است و ما وظیفه داریم تا جان هموطنان را در مسیرها و جاده ها حفاظت کنیم.

همچنین در این سفر با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار آذربایجان‌غربی، راه روستایی بولاماج – بایرام کندی – موسی قلی کندی و به صورت نمادین ۱۵۳ کیلومتر راه روستایی ساخته شده در طول یکسال گذشته افتتاح شد.

در یک سال گذشته بالغ بر ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی در قالب ۵۶ پروژه ساخته و آسفالت شده است. همچنین نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و آسفالت ۱۵۳ کیلومتر راه روستایی آذربایجان غربی هزینه شده است.

وزیر راه و شهرسازی در آئین بهره برداری از ۱۵۳ کیلومتر راه روستایی و ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و بزرگراهی در آذربایجان غربی از عزم جدی دولت در توسعه راههای روستایی سراسر کشور خبر داد.

بذرپاش گفت: دولت برای توسعه راههای روستایی با هدف ایمنی ترددهای جاده ای، رونق روستاها، مهاجرت معکوس و آبادانی در جای جای ایران پهناور عزم جدی داشته و برنامه‌ریزی‌های لازم درحال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست